måndag 5 november 2012

Var så god

och sätt er ner på denna betongstol....Ja, ja skönt är det inte. Men det får ni allt ta...*fniss*....
Stolen är som vädret, grått och färglöst. Ser ni...nu är jag allt lite sur......längtar till LJUSET och VÄRMEN.
 När ni suttit en stund, kan jag bjuda på ett rött äpple av märket Ingrid Marie? (tror jag) med sött och gott är det. Nyttigt ska de visst också vara...? Ett äpple om dagen skall också hålla doktorn borta? Börjar ni känna er lite piggare?....




Vad säger ni om ringen som är gjord i koppar? Läcker eller? också den på ett finger av betong

Som ni ser/läser  är det betong som gäller för tillfället. Hård, grå och tråkig!
( men hoppas att jag i mitt hjärta är varm, ödmjuk och tacksam)

Nu måste jag ta mig i kragen! Jag är glad, jag är glad...tra la la la tra la......

Men ni ska veta att jag tänker på er och hoppas att ni är gladare än jag!
 Önskar er alla en bra vecka och ni får aldrig glömma bort att ni är värdefulla och unika.

Dagens Tänk: Det som ser ut som slutet på en väg 
är oftast bara en kurva.

KRAM OCH VINK:

24 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Ljuset & värmen ja, det vore något nu när det är som mörkast ute.
Nu blir jag riktigt nyfiken, är det du som knåpat ihop grejerna i betong? Supersnyggt är det :O)
Jag är oxå glad ... tra la la la tra la.... efter att kikat in hos fina dig. kram kram Arja

Irenes tavlor sa...

inte är betong grå o tråkig den så fin tycker jag. Se vad äpplena blir vackra mot det grå. och Lite gråväder är mysigt...kravlöst...och befriande ibland när ljusen brinner och det är tillåtet att bara mysa. Hoppas du blir glad..snart..och trallar..myskram från mig

Polargrevinnan sa...

Det är inte lätt att vara glad alltid. Trist och tråkigt är det ute, men inne kan man ha det rätt mysigt.
Ingrid Marie är ett gott äpple och sen är det så vackert med sin röda färg. Vad det passade fint på betongfatet, det skulle jag inte ha något emot att äga. Men betongstolen
ser kall ut och den måste vara hård att sitta på. Nu vet jag, man kan sätta blomkrukor på den.
Ha du också en bra vecka.
Kram Viola

Monica sa...

Man brukar ju säga, att man får träsmak, om man sitter på en ostoppad stol, men gäller det även för betongstolar, tro?
Jag tror, att jag står och äter äpplet, tack!
Hoppas att du känner dig piggare nu? Jag är glad så länge det är plusgrader...
Kram från din namne Monica!

♥ Carina ♥ sa...

Man kan ju inte alltid vara på topp, eller hur ;)
Fina betongsaker. Även om man inte vill sitta så länge på stolen...
Kram kram

Äventyret framtiden sa...

November är expert på att locka fram surmulet humör. Det gäller att affirmera och tänka i motsatt riktning men grått och vått är det...
Snart svänger det.
Kramar!

bakom berget sa...

Jag tycker det är vackert med betong. Men å andra sidan gillar jag ju gråväder oxå :o))

Men visst....varför inte. Jag kan tänka mig en tur till solen och värmen oxå faktiskt.

Ha en bra dag!

Kram Åsa.

Anonym sa...

Vaknade upp på ett bra humör, såg solen och njuter av kaffe men allt eftersom nu känner jag en irritation krypa fram under skinnet idag. Så jag är lite betongig jag med idag heheh
Hoppas du mår bättre snart och att du förstår att du är värdefull. kram kram

Felix sa...

En sittdyna och en fårskinnsfäll på stolen skulle inte vara så dumt! ;-) Snygg är den i alla fall! Jag har ett liknande betongfat, som just nu står i hallen fyllt med kastanjer.

Här har vi äntligen en solig dag i dag. Hoppas att solen lyser även hos er!

Novemberhälsningar
Elisabet

penandparchment sa...

Vilka härliga konstverk i betong. Jag älskar betong, just det hårda gråa kalla, stor skönhet!
Mycket vackert.
Få se om jag får till något till Jul som jag gjuter ,-)
Ha det fint! KRAM Primrose som är glad ,-))

lavendia sa...

Vilka fina saker. Speciellt fatet. Stolen ser rätt hård ut faktiskt. Såg ni detta på hantverksmässan i helgen?

Snäckskalsdalen. sa...

Glad är jag, det är jag nästan alltid, mer eller mindre. Ja, förutom då jag är arg, men så fort jag börjat bli arg glömmer jag vad det är jag är arg på......Men trött är jag och fastän jag fick så fina äpplen av dig där så ska jag gå till doktorn på torsdag och fråga varför jag är så trött.......igår satt jag i en fåtölj (inte av betong) och skulle greja lite, men jag somnade precis hela tiden....
Kramar

Oljekritan sa...

Snyggt---betong..med de mjuka äpplen färgglatt därtill..konstrast..och en ring av koppar ..som ett kolasnöre..
Härliga du..
ha det så bra Kram Karina

A House With A View sa...

Jag blir så glad över dina dagens!!! Visst är det som du skriver, gäller att tänka så när det känns kämpigt:))

Wow wow Monica, vad du kan!! Snacka om fin konst!! Det är så vackert med betong tycker jag, det gör sig både inom- och utomhus!! Och vad häftigt med handen och ringen, superhäftigt!!!! Tack för fin inspo!!

kraaaaaaaaaaaam aka

Ninja sa...

Jag gillar betong men det vet du ju :)
Jag vet inte om jag gillar att vägs ände är en krök....i alla fall inte alltid.

Birgitta sa...

Hej vännen! ÄNtligen kan jag skriva här igen, efter krångel med tangetbordet. Fick köpa ett nytt idag. Snön som kom förra veckan regnade bort och vi hade snorhalt då. Nu har det kommit lite ny vit pudersnö. Vill inte ha vinter än.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Gunnel sa...

Många fina och hårda saker. Men beroende på var man placerar dem och kanske tillför dem nåt, så kan de säkert mjukas upp. Väldigt vackert i varje fall. Ska tänka på det där med kurvan. Kram

messan sa...

Snyggt betyder inte alltid skönt :). Med ett par gosiga kuddar så blir den skön med.
Kramar om

Villa Ryttarängen sa...

Häftiga saker du visar av betong. Allt vid sidan om det eller i blir väldigt levande och varmt. Kraaaam Pia

Ninja sa...

Javisst, är det hålligång.....
Jag har rätt mycket fram till nyår och har på något underligt sätt sett till att bli arbetsbefriad hela december......och då vet man inte riktigt vad jag hittar på?
En fredag efter nyår???????? Med eller utan hatt?

Ninja sa...

Det låter underbart med solhatt, min blir på i två veckor....men hmmm hur får vi till det då? Tar mig en funderare så klart :)

Ninja sa...

Det låter underbart med solhatt, min blir på i två veckor....men hmmm hur får vi till det då? Tar mig en funderare så klart :)

Bodil sa...

Härlig dagens!
Vad fina saker i betong. Är det du som har gjort dem?
Kram Bodil.

Rantamor sa...

Vilket bra sista ord du hade det ska jag ta med mig...
Men du har du gjort dessa betong saker ???
Stilfullt och rent, men ser även lite småkallt ut, men jag kan ta med mig en sittdyna och sitta och äta ett äpple.
Tack för inbjudan...

Tjingelingen