fredag 23 november 2012

Det sägs

att ett brev betyder så mycket. Visst gör det det, i förra veckan låg det ett stort brunt kuvert i min brevlåda.
Bruna kuvert brukar oftast vara "tråkiga" men det var INTE detta! Jag hade fått en tavla. Den var gjord av Irene som Bloggar här. Irenes Tavlor .. Ni MÅSTE titta in och se vilka underbara tavlor denna kvinna målar!
Hon har också massor av olika tips och pyssel som hon "bjuder" på, titta in så får ni själva se!

Hon skriver att hon tänkte på mig när hon målade den....och visst är det jag med hatten på sned.
Tavlan kallar hon också La Monique som njuter av livet och är lite flärdfull.( helt rätt)
Visst är jag vacker?


Tack, tack snälla Irene.
Nu hänger den på en plats i mitt hem där jag ser den flera gånger per dag. Jag blir så glad när jag ser på tavlan.
Här visar jag mer tavlor som Irene målat ( har frågat henne och det är ok att jag visar er)



Med dessa vackra tavlor vill jag önska er alla en skön helg. Glöm aldrig bort att för mig är ni alla unika och värdefulla.

Dagens Tänk: Gör det du tycker om
och tyck om det du gör.

KRAM OCH VINK.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara tavlor ,-)
Har Irene på min blogglista, så jag brukar njuta av hennes tavlor ,-)
Förstår att du blev himla glad ,-)
Du är helt bedårande i din hatt!
Ha en skön Helg. KRAM från mig Primrose ,-)

Monica sa...

Hon har verkligen fångat dig på pricken med den lilla glimten i ögat och hatten så svaj!
Förutom den, blev jag väldigt förtjust i tavlan med de tre damerna!
Ha en skön helg, kram, Monica

lavendia sa...

Håller med dig. Mycket fina bilder. Hon verkar gilla hattar. Tänk att få en bild uppkallad efter sig. Nästan som Rosa på bal. Trevlig helg på dig.

♥ Carina ♥ sa...

Vilken fin tavla! Vad fin du är :)
Så snällt och omtänksamt av henne att måla och uppkalla en tavla efter dig!
Tro jag det att du blir glad när du ser den :)
Kram kram

Sv: Tack för dina goa ord hos mig.

Unknown sa...

fina tavlor, ha en fin fredagkväll. kram

Villa Ryttarängen sa...

Vad fina tavlor hon målat. Jag ser lite kubism och lite surealism i dem klara fina färger och kärlek. Roligt! Kraaaam Pia

Oljekritan sa...

Vilka vackra...Klart det är du med hatten där. Du älskar ju hattar..Irene målar jättebra..Roligt för hon är en av mina första bästa bloggvänner..Kram och god helg// vink vink från Karina

Äppelblom sa...

Ja, Irene är duktig på att måla. Så snällt att du fick den fina tavlan av henne.
Må så gott och kram!

Ninja sa...

Så läcker, jag förstår att du känner igen dig.
Jag har Ipadat hela veckan och inte suttit här alls :)
Jag tror du skulle gilla en Ipad den är inte als lika krånglig som en dator.

Birgitta sa...

Vilken vacker tavla du fått. Du kan känna dej lycklig över att få en present så där utan vidare.
Kramar Birgitta

eWa sa...

Underbart passande tavla till dig Monica och hon är otroligt duktig !
Ha det fint kära vän, kram

Rantamor sa...

Men så snyggt hon målar, tavlan är ju skitsnygg och klart att det är du, så har jag precis tänkt mig att du ser ut.
Men Överkalix kommer du så långt norrifrån, för du bor väl inte där nu eller ???

Tjingelingen...nej man kan inte rösta på mig, dom väljer ut åtta, tror jag, som kommer till finalen och då kan man rösta om jag nu skulle hamna där....
Men jag är glad att du skulle rösta i vilket fall som helst...tack, tack snälle du.

Herr Nilssons Fru sa...

Så fin du är favoMonica. Så fint o verkligt hon målat dig :)
färgstarka o härliga tavlor. Men hur hittar jag till henne tros, om jag vill se fler tavlor.

kramiz kära du

Bodil sa...

Oj, vad otroligt snällt och vad fin den var.
Vilka fantastiska människor det finns där ute i blogg världen.
Kram Bodil