måndag 22 oktober 2012

La Monique

Har nu Bloggat i fyra år! Kan ni fatta att tiden går så fort? Men då var de det där med namnet La Monique 
tycker själv att de är ett "konstigt" namn på en Blogg...låter nästan som en lätt fotad dam som arbetar på en speciellt ställe....*fniss*....
Jag hoppas att ni som följer mig förstår att jag inte är en "lättfotad" kvinna....
Står stadigt på mina båda fötter. Oftast med tofflor på....men ibland kommer klack-skorna på

Så här kom namnet till: Mamman till två av våra extra kryddor satt vid datorn hemma hos oss. Hon sa: du bör ha en Blogg Monica????( hade ingen aning vad de var) Vad ska den heta: jag snabb som en reptil: La Monique??? fattar inte hur/var detta namn "kom ifrån"...det är mig fortfarande en stor gåta.

Nu fick ni historian om mitt Bloggnamn. Som kom som en blixt från en klar himmel.Jag skev och skrev och skrev. Efter ca ett år fick jag min första kommentar. Det var Ninja med Bloggen: Mina Speglar(kan ej göra så ni hamnar där) Hon bloggar fortfarande. Titta gärna in där! Vackra bilder samt "kluriga" funderingar och tankar.





Ja, här  svamlar jag på fotrfarande.....har ingen egen nisch.....ex. foto, blommor, mat, inredning anekdoter  pyssel, trädgård, vettigt m.m
Nu får ni kära vänner hjälpa mig: Under vilken kategori skulle ni vilja "lägga mig"?

Nu hoppas ja att ni alla har haft en bra helg! Nu vänder vi blad och ser fram emot en ny vecka.
Var rädd om er och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla och unika.

Dagens Tänk: Vi är alla medmänniskor med varandra.
Så bemöt dom du möter på vägen på det sätt som
du sjäv vill bli  bemött.

KRAM OCH VINK.


22 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Grattis du fyraåriga La Monique!:)
Själv har jag bloggat sedan april 2009, tiden rullar iväg när man har roligt.
Nisch? Mänsklig. Human.
Tycker egentligen inte om att nischa någon, vi har ju alla olika sidor, olika intressen. Vet inte själv ens var jag befinner mig, i vilken nisch.

Lycka till på bloggfärden!
Kramar
Karin

bakom berget sa...

Jag gillar din blogg mycket och inte tror jag att du är särskilt lättfotad heller :o))
Skulle man stoppa in din blogg i någon speciell kategori, så skulle det nog vara bland Livsnjutarbloggarna.

Ha en fin fortsättning på din vecka och må så gott!

Kram Åsa.

Unknown sa...

ja tiden går du, men om jag skulle kategorisera dig så skriver du om livskvalité i mina ögon. :) kram på dig.

♥ Carina ♥ sa...

Jag har då aldrig tänkt på dig som en lättfotad dam, hihi
Nä, snarare som en go och varm människa med ett hjärta av guld. Som lever med sin kärlek och njuter av livet tillsammans. Som ser glädjeämnen framför svårigheter och tacksamt tar vara på dagen. Precis en sån penionär som jag vill bli :)
Kram finaste!

♥ Carina ♥ sa...

Förlåt... glömde säga grattis till dina 4 år!!

Irenes tavlor sa...

tycker du har ett bra namn, har aldrig tänkt i de banor du skriver om, det var inte lätt att sätta namn på bloggen, fort skulle det gå här också så det blev som det blev, idag skulle jag tänka till lite. Din blogg är bra som den är, lite av varje bjuds vi på, men jag ser dig som en livsnjutare och en underbar människa.
Så..keep on, dina fans gillar dig.
Hur går det med akvarellkursen..
Kramen

Monica sa...

Håller med, "la Monique" låter litet farligt och spännande! Det har jag aldrig funderat på, trots att jag har samma namn...
Och jag håller med Marie-Louse här ovan, som säger att din blogg handlar om livskvalité! Plus litet flärd, skulle jag vilja tillägga!
Allt med hjärtevärme!
Ha det gott, kram, Monica

Bodil sa...

Gillar namnet jättemycket. Kul att höra hur det kom till.
Grattis till dina 4 år.
Jag bloggade i 4 år och la sen av och började igen efter ca ett år. Det är ju så kul.
Kategori, kanske livsnjutarblogg!
Ha en fin måndag!
Kram Bodil

Oljekritan sa...

Grattis, fyra år..det var skoj..gillar din positiva blogg..och Mina Speglar gillar jag med...hon skriver klokt och underfundigt..hhhaha, jag kan inte heller lägga in namnen på bloggar, så de hamnar i texten, och jag är för lat för att lära mig...Ditt bloggnamn är bra..jag ser dig som en Monique, en fräsch livsglad fransyska med tofflor..Kram Karina

Villa Ryttarängen sa...

Grattis till dina fyra år som bloggerska La Monique. Håller med alla andra en livsnjutarblogg med massa kloka ord. Kraaaam Pia

Irenes tavlor sa...

vad roligt att du får lära dig ordentligt, jag har gått på en del akv.kurser, många har varit tråkiga men i somras var det kul, en lärare som hade en friare stil inte så sockersött, hon har fått mig att forsätta med akvarellen, tummen uppför henne. Hoppas få se lite av dina målningar framöver, tack o hej
kram kram

A House With A View sa...

Hihi, näääääääääääää detta är ingen lättfotad dam, haha!! Och jag gillar ditt bloggnamn:) Jag håller med de ovan att livsnjutarblogg är en bra kategori, en riktig feelgood-blogg - som ger positiv input, reflektion och värme:)))

Kraaaaaaaaaaaaaam till dig!!

/aka

Ninja sa...

La Monique, låter som en flärdig variant av Monica, en lite lagom lättsam livsnjutare med öga för det goda i livet.....
Det passar dig.
Kram från den som skrev den första och just nu sista kommentaren.
Men det kommer flera jag lovar.....och tack för alla fina ord om mig och min blogg.
Ps. Pippi har nog ingen aning om hur mycket det kostar att flyga till Zambia, men några guldpengar hittade jag i alla fall ;)

Birgitta sa...

Grattis till dina fyra år på bloggen. Jag kommer snart efter dej.
Jag tycker att du kan vara i vilken kategori som helst. Men som sagt du är nog en liten livsnjutare och jag tror inte du är lättfotad. Jag gillar att läsa allt klurigt som du skriver och alla dina roliga bilder du har.
Lycka till med ytterligare fyra år på bloggen.
Många varma kramar Birgitta

Felix sa...

Grattis till fyra år i bloggvärlden! Roligt att du fortsätter med bloggen! Du berättar ju om livet i både stor och smått, och det är kul med bloggar som inte är stöpta i en viss form som många andra. Humor, livsvisdom, livskvalité, mänsklig omtanke, tänkvärda ord - det är några ord som jag kommer att tänka på när jag tänker på din blogg.

Men att länka till en annan blogg är inte alls svårt! Bara att markera texten som ska länkas och klicka på länk i verktygsraden på bloggen. I rutan som kommer upp klistrar du in länken (webbadressen) till den blogg eller hemsida som du vill länka till. Lätt som en plätt... ;-)

Önskar dig en skön vecka!

Hösthälsningar
Elisabet

penandparchment sa...

Jag som trodde du var lättfotad ,-)))))
Jag har 4 1/2 år ,-)
Började på Zoomin, hoppade för lite mer än 1 år sedan till blogspot ,-)
Jag tycker du ska fortsätta som du gör, lite om det ena och det andra, det gör jag ,-)))
Jag är uppväxt i Uppsala, läste om din första kyss ,-)))
Kul hur ditt namn kom till, jag kallar mig Primrose som jag hade som bloggnamn på Zoomin.
Efter en gorilla jag såg på TV ,-)
Ha det fint, jag ska länka til dig
KRAM Primrose ,-)

penandparchment sa...

Jag har bloggat i 4 1/2 år, ser att det blev tokigt ,-)))
Primrose

lavendia sa...

Jättesvårt att skriva något idag. Datorn strular.
Vi har pratat om detta förut. Visst låter namnet litet lättfotat eller som en damfrisering, men vadå? Jag vet ju att du står med fötterna på jorden.
Inte behöver du väl placeras i ett fack? Varför då?

Gunnel sa...

Grattis till de 4 åren. Jag har aldrig tänkt på dig som lättfotad. Däremot känner jag mig lätt om hjärtat när jag läst din blogg. Du har så bra och tänkvärda ord på slutet och dina inlägg handlar om lite av varje. Precis som jag tycker en blogg ska vara. Kram

messan sa...

Gillar dig precis som du är...lättfotad eller inte:).
Vilken underbart vacker bild! Så roligt att höra din historia om namnet det fina.
Njut av dagen!
Kramar fina du

Marianne sa...

Näää,hahahaha,nåt lättfotat kvinns är inget jag tänker när jag ser ditt bloggnamn.Det är fint och du behöver verkligen inte nischa dig,sånt finns det mer än vi behöver av....Fortsätt i samma pratglada stil....visslingar och applåder för att du duger precis som du är och din blogg är hur bra som helst....så dé så ;-)
ps. jag då....ett bäst-före-datum-passerat kvinns som kallar sig "Redtopp",hehehehe.Det kommer av att jag blev kallad "rödtott" när jag var yngre och det hänger med än :-)
Kramar om och önskar dig sköna dagar :-)

Bodil sa...

Tack för din kommentar hos mig, du är för go!
Ha en fin torsdag!
Kram Bodil.