onsdag 25 juli 2012

Ordet lagom

skulle inte sitta helt fel nu....nu lyser solen, ingen vind och varmt +29 grader i dag. Men jag "törs" inte klaga....
nej, nej.... nu skulle jag kanske i stället använda ordet lagom. Undrar stilla om jag kan skriva att för tillfället önskar jag mig lagom varmt sommarväder? Vad säger ni om det? Är det dumt?
Nu är det i vilket fall som helst skrivet......

Har igår och idag "stonkat"(pustat) runt i vår gamla trädgård och plockat bär som tex svarta vinbär, röda vinbär och sist men inte minst.....massor av hallon.

Detta är humle som växer så det knakar och har nu bildat ett par med en syrenbuske.

Nu hoppas jag att ni alla har det bra och njuter av att sommaren är här....
Var rädd om er och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla och unika.

Dagens Tänk: Omtanke ger värme och vänskap.

KRAM KRAM OCH VINK VINK

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Om det var möjligt skulle du gärna få skicka hit en hink med hallon! KRAM

A House With A View sa...

Skicka hit vädret pronto Monica!!!! Igår var det blåst och kallt här (liknade västa höstvädret!!) och idag varmare men mulet och duggregn, urk... VILL HA SOL!!!

Jättefina bilder, och humle vill jag också ha, står högt upp på min önskelista för trädgården:))))

Stööööööööörsta kraaaaaamizen aka

Birgitta sa...

Försöker mej på en kommentar idag, lyckades inte senast. Vi har inte fått den värmen till oss. Regn idag också. Har haft besök några dagar nu, men i morron blir det vävstugan igen.
Kram Birgitta

♥ Carina ♥ sa...

Du får gärna skicka hit lite värme för så där varmt har inte vi. Lagom är ett bra ord. Hur i hela friden kan man klara sig utan det ordet? Vad jag förstår så är vi Svenskar ganska ensammen om just det ordet.
Här har vi plockat hjortron idag. Våra vinbär och hallon är inte mogna än :)

Sv: Jag läste din fina kommentar för mina barn och... ja... jo dom är visst tacksamma att jag är deras mamma, haha
Kram till dig finaste Monique!

Anonym sa...

Härliga du, du får säga att du vill ha lagom varmt, för det vill jag också. Jag bär ju dagligen på en ångbastu bara av att vara jag just nu i den åldern. Att det sedan blir så här varmt är inte bra för någon. Skönt att ha lite skörd att plocka, du får göra det sakta och njuta och sätta dig i skuggan titt och tätt. kram på dig min fina vän. kram kram

Felix sa...

Värmen kom hit i dag också. Mestadels soligt och runt 28 grader. Blev en ganska slö semesterdag för min del. Lagom vore inte så dumt...! ;-) Annars skulle det inte göra något om det fortsätter med fint väder ett tag nu.

Sommarhälsningar
Elisabet

Villa Ryttarängen sa...

Lagom är ju ett bra ord och här är det lagom varmt idag fast lite mycket moln.(man blir aldrig riktigt nöjd) Gott med hallon och vackert.Du hade väl solhatten på? Kram Pia

Irenes tavlor sa...

lagom är bäst..inget fel med det, sunt tycker jag, varmt och soligt var det här igår..sommarkänsla äntligen..
men jag stonkade också när jag klippte gräset i värmen...varmt..men på kvällen kom det en skur..så det blev lagom igen hi hi. Häftigt med humlen, den här sommaren är i allafall bra för växterna som växer så det knakar. kram på dig

Gunnel sa...

Vi hade också varmt igår. +30 i skuggan, så jag måste erkänna att jag smög ner i källaren för lite svalka. Lagom sommarväder tycker jag var ett bra uttryck! Ha det gott med lagom värme.

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina hallon du plockat. Mina var snedare och med mask i och olika röda.....

Idag är det varmare och vi har äntligen fått sommar, härligt!

Men jag håller med dig lite, det kunde vara lagom med lagom temperatur ute. Det har blivit så överdrivet hela tiden.....vad händer?

Agneta kram

Monica sa...

Håller absolut med dig, lagom vore bättre... Vi har också 28-29 grader i skuggan. Har badat flera gånger idag men man blir fort varm igen! Men kvällarna är jättesköna!
Ha det gott, kram!
Namnen

Herr Nilssons Fru sa...

Hej goding bästaste favoMonica:)
Ja nu är de varmt o gott o inte klaga nix..*ler*. Fast ja, får väl erkänna att jag inte klarar värmen lika bra idag som när jag var yngre MEN jag klarar den:):)
snart är de vinter o då får vi frysa...brrrr...tack go sol för du värmen oss..fniss.

Oh bär i massor, så underbart o gott. Jag älskar bär...kommer nog över o tjuväter lite:)

Kramiz Kramiz