tisdag 5 juni 2012

Kärlek

bara ORDET kärlek tycker jag är så vackert. Man kan uppleva kärlek till så mycket.....och på så många sätt..
Ni som följt mig VET att kärleken till min man är varm äkta stor och bubblande (sockerdricka i bröstet).
VARJE morgon innan vi går upp, tackar vi för att vi fått förmånen att vakna till en ny dag tillsammans.
När vi lägger oss på kvällen, så somnar vi alltid med att vi håller varandras händer.
Här är han, gillar inte att jag "lägger in honom" men nu gör jag det.....*fniss*...
Kärleken till de "mina" är också stark.
Denna vackra syren, med många, många små blommor som slutligen bildar en vacker, stor och doftande vit blomma. Syrenen får symbolisera kärleken till min familj.
(Som inte heller vill vara med på min Blogg)

Vi är alla olika som människor och "tolkningen" är för oss alla därför olika. Vi upplever den på olika sätt.
För mig är kärlek en känsla av ödmjukhet, ömhet, respekt för andra människor, glädje, lycka m.m.

Ni ska alla veta att när jag skriver: Kram, Var rädd om Er så menar jag det också! Sån är jag!

I dag blir det inget Dagens Tänk utan avslutar med dessa vackra rader. Önskar er alla en fortsatt bra vecka
och glöm inte bort att ni alla är unika och värdefulla.

Hur skör är inte livets tråd
hur lätt en låga blåses ut, en blommas stjälk bryts av
en vind-så är det vackra slut.
 (det blev troligen ett litet tänk)


KRAM KRAM OCH VINK VINK.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en sån underbar människa så glöm ALDRIG någonsin bort att även du är unik och värdefull.
Björnkram!

Monica sa...

Så vackert skrivet och så sant!
kram från din namne!

Gunnel sa...

Mycket tänkvärda ord. För mig är familjen också det käraste jag har. Och vi får inte glömma bort vännerna...de riktiga vännerna. Jag har många bekanta men det är inte alla som jag räknar som mina vänner. Hoppas du förstår vad jag menar. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Klart att mannen inte vill bli inlagd! Det kan ju vara så mycket, som en Västeråsgurka t ex eller på ett sjukhus, jag håller med honom. Men nu är han med i alla fall! Var rädd om honom!
Agneta kram

lavendia sa...

Ja, det är tur man har varann och man ska vara tacksam varje dag det är så.

Oljekritan sa...

Så tänkvärda sanna äkta ord!! Så bra att Ni tar vara på er kärlek och tacksamt glädjer er för var dag tillsammans...det är inte helt givet..Jag vet..( miste min man för 10 år sen)...allt har betydelse, men störst av allt är kärleken
kram till dig min vän//Karina

♥ Carina ♥ sa...

Finaste du vad du är fantastisk!!
Jag håller med, kärlek är ett vackert ord med en mängd olika betydelse:)
Kramen

Villa Ryttarängen sa...

Ja så är det livet är alldeles för kort för att hata och vara ovänner i. Vi, du och jag tänker så lika tycker jag. Kram min vän... Pia

Herr Nilssons Fru sa...

Finaste favoMinica ingen kan beskriva kärlek som du!! Ett vackert ord med så mycket härlig innebörd o känsla:)

Jag har också en son med familj som inte gillar foto på nätet, snyft..deras tös, min storprinsessa fyller 4 på fredag o jag får inte visa gullhönan:)

Kramiz på dig

Anonym sa...

fina goa ord du delar i dag min vän. Kram kram från hjärteroten.

Irenes tavlor sa...

tänk att det har jag förstått att du är äkta och jag önskar dig o din kärlek all lycka i mååååååååånga år framöver, och tack för dina fina kommentarer och för att du tycker om mina arbeten, kvällskramar från Irene

eWa sa...

Kärleken är...och det är fullständigt underbart att vara två ! Jag hoppas ni två får gå hand i hand genom livet länge än och fortsätta sprida kärlek omkring er :) Önskar er en härlig och glad nationaldag - Heja Sverige! Kram

bakom berget sa...

Jaa, vad vore livet utan kärleken. Kärleken till sin livspartner, till sina vänner, till djuren, naturen, musiken, maten, alla fina bloggvänner....ja, vad vore livet utan kärlek till allt detta.

Ja tänk om du hade varit här idag. Så roligt vi hade haft det :o))
En stor och varm kram till DIG.

Åsa.

A House With A View sa...

Vilket fint inlägg Monica!!! Du skriver från hjärtat och träffar precis där också! Jag gissar att din man och familj är såååå glada att ha dig i sina liv!! Och din dikt på slutet är så vacker, har du skrivit den själv?? Hur som helst är den tagen direkt ur verkligheten för mig... Tuuuuuuuusen tack för din jättefina kommentar hos mig idag, blev så glad!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Mor Tuta sa...

Fint skrivet.
Det bästa av allt är ju att vara älskad och att få älska någon.
Kram Birgit

Fru Venus sa...

Din man och din familj är lyckligt lottade, liksom du :-) KRAM