torsdag 26 januari 2012

Sommar

sommar, sommar går jag och nynnar på hela dagarna nu....
Ute är det snö, grått, disigt, minus grader och ingen sol.
Jag saknar ljuset, därför "drömmer" vi oss bort i min trädgård i sommarskrud.







Avslutar med en klase vindruvor från Provence.




Nu hoppas jag vänner att ni känner er vid gott mod efter lite gröna sommarbilder.
Glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla.


Dagens Tänk: Öppna hjärtat för de som får själen att sjunga.

Kram kram och Vink vink.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig grönska som fyller mitt inre. Den tiden kommer, var så säker. Fina bilder på en lummig trädgård. Ha det så bra i kväll. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Härlig grönska! Idag har vi haft det fint, ju, så idag ska jag inte gnälla, det har varit sol och snö och det blåser inte, men det är klart, lite grönska så där och en massa fina blommor tackar jag inte nej till!
KRamar

lavendia sa...

Oj vad grönt och fint. Börjar du också drömma om våren??

♥ Carina ♥ sa...

Jag sjunger mest "ja se det snöar, ja se det snöar"....
Tycker din sång är finare! ;)

Kram finaste du!

Gunnel sa...

Jag känner mig redan lite piggare efter att ha tittat på dina bilder. Hoppas det snart ser ut så i trädgården. Kram

Irenes tavlor sa...

när det är vinter så kan man nästan inte fatta att det kan vara så fint på sommaren...kanske tur att vi har något att längta efter, skönt att se lite grönt o skönt, kramizzz

Villa Ryttarängen sa...

Mmm vad fint, druvor från provance.. vad ska man säga? Ha det bra. Kram Pia

Ninja sa...

Visst är det bra att ha lite bilder att ta till, så man kommer ihåg hur det ser ut egentligen.
Ååååh, Provence jag tror att de lila lavendelfälten hamnar på min "att göra" lista....
Har du sett några i full blom?

Herr Nilssons Fru sa...

Mmmm...jag blev alldeles varm av de somriga bilderna...njuter o tänker - snart är den här igen.

Kramiz favoMonica

Monica sa...

Vilken mysig trädgård ni har! Dom där gångarna ser så spännande ut, man får sån lust att utforska vad som döljer sig längre fram!
Tack för sommar upplevelsen!
Kram från Monica till Monica!

Cia40 sa...

Grönt är skööönt....:)
Så nu skall jag vila ögonen här ända tills jag somnar...hihi
Sen drömmer jag att jag är i Provance, ligger i skuggan med en STOR klase vindruvor och bara njuuuter...mmmm,gott!:)

KRAMAR I MASSOR, L...Cia:)

bakom berget sa...

Tck snälla du! Visst är det väl så, att varje årstid har sin tjusning. Men jag läängtar oxå till den dagen då jag kan gå ut barfota i gräset på morgonen.... Men den dagen kommer...Det kan man vara så säker på!
Ha en jätteskön helg!
Kram Åsa

Birgitta sa...

Vilken ljuvlig grönska. Kan vara skönt att få titta på den nu när jag bor i vinterland och snöflingorna virvlar runt i luften och fyller på snödjupet. Inget skönt väder att vara ute i alltså.
Var rädd om dej och du vet väl om att du är värdefull.
Kram Birgitta

Äppelblom sa...

Härligt med lite sommarbilder och det dröjer inte förrän vi är där.
Ha en skön helg och kram på dej!

Ninja sa...

Visst är det viktigt med "rätt" doktor det har jag verkligen fått känna på.....