tisdag 8 november 2011

Tra la, la

vad jag är glad i dag....
tvättmaskinen har gått för fulla "muggar"...
(och själv sitter jag där med papiljotter i håret).














Ute har det varit grått och dimmigt, så det blev att tända lite ljus som doftar sommar...
detta ljuset gillar jag mycket......








Vid min sida har jag haft min älskade man..
han som gör att jag får "sockerdricka" i mitt bröst. Tror det kallas kärlek *fniss*..







Passade även på att bjuda våra vänner på lunch. Bjöd på grönsakssoppa med gott bröd till. Med sig hade min väninna bla.detta...hon är en "hejare" på att sy! Tänk vilken hjälp hon är för mig...som inte äger en symaskin.








Nu hoppas jag att ni alla ute i rymden har det bra. För ni vet att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Se varje dag som en gåva
som det går att göra något bra av.

Vink,vink och varm kram till er alla.

15 kommentarer:

Ninja sa...

Efter en fullfartdag på jobbet så ska jag ta mig en lur...det är nog det bästa jag kan göra idag :)

bakom berget sa...

Ha ha ha....jaså, är det sockerdricka det där som sprillar!! Gott känns det i alla fall!
Kram på Dig!
Åsa.

Irenes tavlor sa...

du är för härlig, sprider glädje, har så kul bilder i dina inlägg, men ingen symaskin??
hi hi det går ju bra det också när man har vänner,
kram till dig

A House With A View sa...

Hihi, uuunderbart charmiga bilder!!! Det där med doftljus har jag inte provat mig på, men jag ser det mer och mer i olika bloggar! Är lite nyfiken på att köpa och prova hur de luktar, blev inspirerad nu igen av att se dem hos dig :) Vilken supersnäll väninna som hade så mkt fint med sig till middagen!!! Och vad härligt med "sockerdrickan"!!! Du är en sann livsnjuterska Monica!!!

Tusen tack också för dina alltid så superfina kommentarer hos mig som värmer!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Monica sa...

Ja, många ljus blir det den här årstiden!
Symaskin äger jag, fast jag syr högst gardiner på den...
Ha det så bra, kram från din namne!

Äventyret framtiden sa...

Skall just bli som kattungen!:)

godnattkram!
Karin

Äppelblom sa...

En liten kvällstitt hos dig. Yankee Candle har jag hört talas om, men visste inte vad det var, men nu vet jag.
Sockerdrickebeskrivningen, så härligt det lät.
Ibland brukar jag lämna dammsugaren framme tills gubben kommer hem, så att han kan se att jag "gjort" nå´t. Han brukar aldrig se att jag dammsugit eller bytt gardiner.
Symaskinsägare blev jag för några år sedan, då jag ärvde en gammal skrutt. Jag klarar mig bra med raksöm.
Ha en riktigt fin morgondag och kram till dig från mig!

Ingela sa...

Härligt sprudlande inlägg... glömmer aldrig den där killen i skolan som kläckte det här med sockerdricka då vi skulle beskriva lycka...
Känner igen... även det med tvätt att stryka, vika och kolla på högarna för att visa inte minst för mig själv ;-)

Glad för dina lappar!!!! Kram Ingela

lavendia sa...

Kul att du tycker om det jag syr. Jag tror att jag sätter litet papiljotter i håret jag med.

Inger Marianne sa...

Gillar dina kommentarer hos mig, lite tröst i städandet, ja jag avskyr att jaga råttor. och nu är det värre än värst när hundj... fäller massor, låg höstsol gör inte saken bättre. Att få ren doft tills gästerna kommer, får jag genom att torka golven med stora mängder såpa i vattnet hi hi
kramis!

eWa sa...

Jasså, det är sockerdricka det där som sprudlar :-))) Min symaskin är framme..håller på att sy ny duk till mitt bord på kommande julmässa i helgen och så tillverkas det smycken in i det sista...puh ! Ska snart sätta ned fötterna i ett gott fotbad och koppla av och njuta en stund. Sköt om dig käraste Monica, kram

A House With A View sa...

Åååhh tack snälla söta du, men tyvärr har den här bloggerskan inga söta små prinsessfötter, haha!!! Önskar jag hade för de röda sulorna är bara såååå jäkla snygga, suck...

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Birgitta sa...

Min symaskin är inte riktigt frisk heller. Beter sej konstigt, den kanske är kär. Vad vet jag.
Vad härligt med nytvättad tvätt. Brukar lukta så gott.
Kramar Birgitta

Polargrevinnan sa...

Sockerdricke-pirr - kärt barn har många namn.
Jag har inte heller någon symaskin men flera väninnor som har och de
ställer gärna upp när byxbenen är för långa eller när en söm har spruckit.
Jag har försökt med doftljus men har fått huvudvärk flera gånger. Nu nöjer jag mig med lågan och dess mysfaktor.
Ha en fortsatt bra vecka. Här är det fulltecknat med trevliga saker.
Kram Viola

Ninja sa...

Nu håller jag dig på sträckbänken ett tag till, men lättbetong på gång (fniss!!!!) ska bara få en stund över för paketering.....