söndag 20 november 2011

Nu ska ni

få veta något! Ni som följt mig länge vet redan det.
Jag har under ca.35 år arbetat som sjuksköterka.


Alltid gått i okika uniformer. Fotriktiga skor, allt hår i en mössa( när jag arbetade på operation) Aldrig någon parfym på mig,aldrig makeup, korta välklippta naglat mm.

Fattar ni nu varför jag njuuuter av vackra skor, hattar, långa röda naglar, parfym som luktar gott m.m.





Jag vet vad de innebär att arbeta både dag, natt och oregelbundna tider.
Många julhelger, nyår, påsk, midsommar m.m. har jag lämnat de mina för att plikten kallat.
Så det är väl inte så konstigt att jag nu NJUTER av livet och dess sötma.





Är så glad att jag fattade beslutet att "ta hand om mig själv och de mina"
Av erfarenhet vet jag att det helt plötsligt en dag kan allt förändras på en sekund.
Mitt motto under alla åren har varit: Behandla ALLA mina patienter som jag själv skulle vilja bli behandlad. Tror faktiskt att jag lyckades med de.




En liten "hemlis" eller är det yrkesskada?
Tycker inte om att gå till doktorn. Är livrädd för sprutor, provtagning m.m.
( själv har jag troligen gett tusentals sprutor och tagit lika många prover på andra)




Nu hoppas jag att ni har njutit av Helgen! Ni vet att ni alla är unika och värdefulla!

Dagens tänk:
När en dörr stängs öppnas en annan
Men ofta ser vi så länge och ångestfullt på den stängda dörren
att vi inte ser den nya som öppnats för oss.

VINK VINK OCH VARM KRAM TILL ER ALLA

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag förstår fullständigt att du njuter lika fullt ut som kattungen på bild tycks göra:).
Fortsätt njuta livet!

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram
Karin

Polargrevinnan sa...

Alla som arbetar inom vården har min fulla beundran. Kanske synd att du lämnade sjukvården. Du var säkert en underbar syster.
Du sadlade om och fortsätt nu att njuta av tillvaron, det är du värd.
Finns det någon som gillar få sprutor - kanske någon självplågare. Jag har blivit van vid nålar.
Får akupunktur med jämna mellanrum och det känns inte gott precis.
Ha en trevlig södagskväll.
Kram Viola

Ninja sa...

Ja, jag kan tänka mig att du njuter nu :)

Irenes tavlor sa...

dagens tänk tar jag till mig nu när jag står inför ett val, njut på bara, det är du värd efter att ha hjälpt andra i så många år, och du doktorn är nog också rädd att gå till doktorn.... kramen

Birgitta sa...

Jag förstår att du njuter av din dag och livet numera. Inte behöva planera så mycket.
Var rädd om dej för vi älskar dina härliga inlägg.
Kram Birgitta

Monica sa...

Visst förstår jag, att du njuter av flärden efter all ordentlighet! Det är väl härligt att du kan göra det!
Ledigheten njuter jag också av, och speciellt att inte behöva stiga upp så tidigt på morgonen...
Ha en fin ny vecka!
Kram, Monica

A House With A View sa...

Jag tror Monica att du var en alldeles särskild sjuksyrra!!! Med en fin inställning till människor och livet, du var nog på rätt plats i livet och tillförde jättemycket till såväl dina patienter som kollegor! Och såklart förstår jag att du njuter att allt det fina i livet som inte gick att använda i yrket :)) Ditt dagens är helt strålande idag, för visst är det så lätt att stirra sig blind på, och i värsta fall bli bitter på, de dörrar som stängts - istället för att ha förmågan att blicka framåt och ta vara på livet!!!

Stööörsta kraaaaaaamen aka

Snäckskalsdalen. sa...

Och för mig är det precis tvärsom. Jag njuter av att gå i dom där gamla utslitna kläderna som är preciiis på gränsen att rasa samman.....och vandrarkängor förbrukar jag i parti och minut numera. Men det är ju det som är så bra, vi gör som vi vill numera!
Fast att du inte tycker om att ta sprutor är roligt. Jag tycker det är så härligt, speciellt när det krånglar lite och man känner nålen en aning där inne i slangen som blodet flyter i (venen?).....tur jag haft det som jag haft det för annars tror jag att jag varit det perfekta ämnet för sprutnarkomani.....
Kramar Agneta

eWa sa...

Du är säkert saknad inom vården..en underbar, kunnig och omtänksam sjuksköterska minns man för livet ! Tycker du har full rätt att njuta av denna fasen i ditt liv nu med lite glitter och glamour och framförallt frihet.
Själv ska jag krypa ned i sängen igen med världens dunderförkylning :(
Ha det gott kära Monica, kramar

Ninja sa...

Inte somnat med kläderna på nej :)

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning!