torsdag 24 november 2011

Nu kommer jag

krypande upp ur lavendelfälten. Tittar mig omkring...
fortfarande ligger dimman som ett grått tak över min stad.



Nej detta gillar jag inte, så nu kryper jag ner i en härlig sommaräng......
tänk vad skönt att ha förmågan att kunna fantisera....hi,hi.



Blundar och känner doften av sommar och gräs. Så härigt och vilket ljus, solen skiner.
Nu kom en liten larv som säger: Vet du inte att det på söndag är första Advent!
Nu ska du pyssla, städa, byta gardiner, göra kransar till dörrar, inhandla julblommor, baka saffrans bröd, inhandla julklappar m.m.??????????????????


Ska jag? Nej jag sitter kvar under korkeken och luktar på mina blommor i någon dag till...




Nu hoppas jag att ni alla ute i rymden har det bra och glöm aldrig bort att ni alla är unika och värdefulla.

Dagens Tänk: Kärleken kan få den tristaste dag
att stråla av kärlek.

VINK VINK OCH VARM KRAM TILL ER ALLA

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej vännen! Så vackra sommarängar, kan behövas i dessa gråa tider. Men nu kommer ljusen och lyser upp hos oss. I morron blir det vävstugan och på lördag ska jag baka saffransbröd och städa och sedan plocka fram ljusstakar och stjärnor. Får se om jag orkar allt.
Önskar dej en fin adventssöndag.
Kram Birgitta

Monica sa...

Ja, jag väntar också till söndag med att ta fram julgrejor! Men då ska ljusstakar och stjärnor fram och litet julblommor in!
Sen vet jag att man är lika glad när man får ta bort det i januari...
Ha det så bra, kram, Monica

bakom berget sa...

Ja gör du det! Du hinner nog ändå ska du se :-)
Så fort jag har jobbat klart idag kommer jag ut och gör dig sällskap under korkeken där på ängen.
Ha det gott så länge!
Kram Åsa.

Äventyret framtiden sa...

Inte skall man ha bråttom om man inte behöver.
Advent är på söndag och ingen panik behövs.
Ligg du kvar i din sommaräng och ha det bra, eller var det under korkeken?

En fin fredag önskas
Karinkram

Äppelblom sa...

Ingen stress här - det ordnar sig nog i slutändan.
Får jag låna bilden med prästkragarna av dig?
Ha en riktigt skön helg!

Gunnel sa...

Det är för väl att fantasin finns. Så trist det skulle bli annars. Även om man inte hinner göra allt man tänkt till jul, så går det ju att fira jul ändå. Ingen sitter och tänker på alla ogjorda saker, som tur är. Sitt du kvar under korkeken. Det hade jag gjort. Kram

Mor Tuta sa...

Det var härliga sommarängar, men tyvärr är det ju lite långt till det ser ut så där här hemma.
Fast advents-och jultiden är ju mysig också.
Men man kan ju drömma om blommor under korkeken..
Önskar dej en skön 1: advent
Kram Birgit

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

HEJ Monique !
Jag blev så glad för varje rad. Kul att Du gillade min sann-historia. Mina övriga läsare brukar frossa i mina upplevelser. Har haft ett rikt liv med det må Du tro.
Det Du skrivit om Dig själv, skulle nästan passa in på mig.
Som nu t.ex när Du tar fram fantasin med ormen i paradiset och sommarängar. Ja det är tur vi kan drömma oss bort ibland.Älskar den där tjuren Fredinand.Förr körde jag med det när jag kände mig ledsen, sa jag, nu går jag ut och sätter mig under korkeken och luktar på blommorna.
Härligt !

Tack för de fint valda orden.

Kram Mi

A House With A View sa...

Dagens tänk - så sant!!! Nääää, varför stressa, julen handlar ju om så mycket annat än allt fix, även om ljus, mossa och annat också kan vara kul! Du är som vanligt en ovanligt klok människa Monica!!!

Mååååååååånga kramizar aka

Irenes tavlor sa...

regn, blåst, grått, mörkt, mörkt, så kryp på bland blommorna och ta det piano, advent är ju först på söndag, inget fusk här inte, kramizzzzzz