måndag 15 augusti 2011

Nuet

ägna mindre tid åt tillbakablickar och framtidsplaner.
Det som är gjort är gjort och framtiden kommer inte
snabbare för att du tänker på den.
Lev nu, känn nu och tänk nu.

Nu fick ni allt något att fundera över...
ibland kan det vara bra att använda de små "grå" som vi har.
Klia er i huvudet de kan ibland hjälpa...*fniss*...



Jag hoppas att ni alla har haft en bra helg! Nu börjar en ny vecka med nya överraskningar. Glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.




Dagens tänk: Himlens färger blir lite klarare
när man inser att man duger som man är.




Tjingeling.

15 kommentarer:

eWa sa...

Tror jag ska klia mig lite.....kraam :-)))

Mor Tuta sa...

Jag har haft en härlig helg i dina hemtrakter.
Har hälsningar till dej från en f.d. arbetskamrat,jag tror ni vakade tillsammans. (Birgitta)
Önskar dej också en fin vecka.
Kram Birgit

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, här har du en som mycket sällan tittar båkåt, jag vet inte varför, jag gör det bara inte. Inte framåt heller. Jag bara är och så blir det, precis som du säger, det blir som det blir och är som det är. Det gäller bara att ta tillvara tillfällen i flykten....och så hade då jag talat ut om detta ärende och försökt låta så klok, så klok.....hrmmm....Agneta kramar

Oljekritan sa...

Lustigt satt just och kliade mig i skallen...det är jätteskönt..att göra..sant sant igen..vi lever NU!!! Kram vän!!Karina..

Äventyret framtiden sa...

Att leva i nuet är någonting av det svåraste man kan göra. Nästan alltid är man antingen framför sig själv eller bakom, men det finns stunder när man lyckas.
Karinkram!

Birgitta sa...

Hej vännen!
Jag ska försöka leva i nuet och inte tänka så mycket på annat. Jag såg en så vacker himmel i onsdags kväll när jag körde hem efter Fryken.
På andra sidan Fryken en stor fin regnbåge och på andra sidan var himmeln alldeles orange i olika kulörer och rakt framför mej var det rosa och blågrått. Helt underbart.
Var rädd om dej Monica.
Stor kram från Birgitta

Polargrevinnan sa...

Du har så mycket klokt att komma med. Jag försöker leva i nuet, men det är svårt.
Det är slut på min bloggpaus och jag har mycket att läsa hos dig, men det är midnatt och ögonen vill sova. Det kommer en dag i morgon också.
Kram Viola

Herr Nilssons Fru sa...

Du är klok du favoMonica!!
Tack för grattisen.
Kramiz Anki

A House With A View sa...

Mindfulness - att vara medvetet närvarande i nuet!!! Så enkelt, men ändå såååå himla svårt!! Det kräver övning och engagemang, men hjälper många till ett klart bättre mående :)


Stoooooooooooooooooor tisdagskramiz aka

Irenes tavlor sa...

ha ha.. så sant så sant...ingen ide att gräma sig för gammalt går ändå inte att ändra på det och framtiden.. ja den kan man drömma om och hoppas att man får hänga med..
känner mig väldigt värdefull när jag hälsat på hos dig..kram för det /Irene

Monica sa...

Nja, bakåt tittar jag nog inte så ofta, men kanske framåt...ska försöka bättra mig!
Kramar från mig!

Herr Nilssons Fru sa...

God dag favo M!!
Ville bara berätta
-jag ska göra en tavla av dem.
Tack för du finns.
Kramiz

Ninja sa...

Ha, ha det märks att du förfogar över din tid :)
En annan återvänder till jobbet där man ibland önskar att man vore på någon helt annan plats än i nuet :)

bokhyllan sa...

Kloka du. Tänker ofta på det där. Att leva i nuet och jag tränar verkligen på detta.
Ibland fungerar det. Men bara ibland :)
Idag är det torsdag och jag tänker måla om ett gammalt matsalsbord och 6 st stolar. Då blir det säkert mycket "nutidslevande," en stund i alla fall... :)
Kram till dig.

♥ Carina ♥ sa...

Vi människor i dagens samhälle är nog dåliga på att leva i nuet :)
"Varje sekund du ältar det förflutna,
är en sekund du stjäl från din framtid"
Kram du fina!