torsdag 7 juli 2011

Hej och hå

kära cybervänner, såååå lätt blir ni inte av med mig.
Nej,nej..... nu är jag hemma och "kollar" vad ni sysslar med......










Om ni undrar vad vi gjort:.....hi,hi,hi. Då skulle ni
bara "skaka"på huvudet och säga.....oj,oj,oj....hur hinner de med allt!

Mannen stänger dörren från den "finare" världen.....










jag drar runt men min "lilla väska"....á Louise Voitton











för att "landa" hos de som betyder allra mest för oss!!!!! Tva av våra fem "extra kryddor"
Denna familjen skall flytta en period till ett annat land där pappan skall syssla med film.









Men inget är för långt bort för oss....hi,hi,hi. Vi lär står där och stampa i dörren när de väl har installerat sig.





Önskar er alla nu en fortsatt skön vecka och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.





Dagens tänk: Känner du dig stressad, pressad och bekymrad?
Att ge någon en kram eller säga något snällt är både lika stressbefriande.

Tjingeling.

14 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej vännen! Huset fullt av barn och barnbarn just nu och har inte tid att blogga. Både blogg och vävstuga har semester.
Ha en skön sommar.
Kram Birigtta

Herr Nilssons Fru sa...

Pust...pust..här sitter jag o flåsar efter ett "röjsågsäventyr" på två timmar i hettan. En bit avklarad!!
Flytta till annat land, oj då, är han skådespelare mågen. Häftigt!! Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att lämna Sverige för att bosätta mig i fjärran land. Man är väla för gammal..fniss. Fast så där har jag alltid känt.
Jag är ju så där konstig så jag faktisk uppskattar våra fyra årstider o äter jag pizza (händer ibland) så blir det naturligtvis en fyra årstider!!
Vilka mysiga bilder, den sista...vad är de för häftig gunga barnen har...en sån vill jag också ha. Anställning här görs utan betyg o när de gäller dig som piga är jag helt lugn o behöver inga referenser heller...nu måste jag fortsätta...pust.
Skönt att få ett livstecken från min favoMonica igen.
Kramiz Kramiz

eWa sa...

Välkommen hem ! Om en timme drar vi uppåt till Hjo ! Det ska bli så himla kul att ses, hoppas nu bara att det inte ösregnar hela tiden...njut av de små så länge..jättegulliga ungar :)
Kramar

Monica sa...

Hmm, jag hade inte ens förstått, att ni varit utomlands... mycket att stå i så här i sommartid!
Dom är ju för söta, era små "kryddor", där dom ligger i den mysiga gungan! Förstår så väl, att ni inte kan hålla er borta från dom!
Må gott, kära vän!
Kram från namnen!

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ingela sa...

Halloj på dej, inom en snabbis innan bassängen väntar. Det är ju sommar vet ja. Vi kom hem igår kväll. Förstår att du också har varit ute och farit, väntar med spänning på att höra mera.

Hörs Kram Ingela

Fru Venus sa...

Välkomna hem till sommarvärmen :-) KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken rolig "grej" barnen ligger i, en sån skulle man ha!
Agneta kram

bokhyllan sa...

Måste vara alla barns drömgunga det där!
:)
Rara små barnbarn ni har.

Sommarkram.

Milla sa...

Härliga bilder från er semester. Det låter spännande med utlandsarbetande barn och ett toppensätt att se nya platser även för er.
Vilka söta små gungande tu =D
Ha det fortsatt gott!
kram

Herr Nilssons Fru sa...

Pssssssssss...de e bara jag...som vill önska min FavoMonica EN RIKTIGT TREVLIG HELG.

Kramiz Kramiz

Camilla sa...

Åh så mysigt det är att umgås med barn och barnbarn. Hoppas att ni får en underbar semester som laddar om batterierna, så de räcker till nästa ledighet.
Ha det gott o sköt om dig.
Kram

A House With A View sa...

Hej Monica med "tre skruvar lösa" haha :))) Tack snälla för dina fina kommentarer hos mig, jag blir så himla glad!!! Jahaja, nu bär det av igen :) Så kul!! Njuuuuut!!! Och vilken väska, drop dead!! Shit vad snygg!!! Den får gärna flytta hem till mig efter att du kommit hem, haha. Ha så jättekul på resan och var rädd om dig!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Mor Tuta sa...

Ni hinner med mycket ni också, det är väl så att vara pensionär, eller??
Kryddor är fint att ha, de "kryddar" verkligen livet för oss.
Ha en skön helg.
Kram Birgit