måndag 21 februari 2011

I dag

har jag träffat min gamle vän. Ni som följt mig tidigare....har fått
små anekdoter om denna vän......som är en mycket unik och speciell person för mig.


Liten resumé: +++80 år, bor ensam, ingen hjälp i hemmet ,ingen TV, inga tidningar, numera ägare av en gammal transistorradio som går på batterier( fått av mig) den drar inte mycket el...liten till växten( 1,50cm) går alltid i samma städrock hemma, skor av herr-modell st 42( har troligen storlek 37) När vi går ut: samma bruna kappa med ett brunt bälte runt midjan anno-40 talet. Alltid bruna tjocka strumpor...dvs både sommar som vinter. Svårt att gå pga av värk och dåliga knän.
Intellektuell och skriver mycket dikter, lyrik m.m. Läser mycket böcker. Säger alltid vad hon tycker.
Recenserar mina tavlor samt annat jag gör och gör det ärligt.



Hade med mig kaffe och lite nybakade kubbar, det gillar damen.
Visade lite foton på vårt nya Paradis....svar: var det nödvändigt????
Akvarellerna & mina smycken visade jag också:....vissa bra, men några: "fattar" inte...nej inte min smak.

Men kaffet och brödet: Mycket gott.



Lämnade en bukett blommor och vi bestämde att snart träffas igen. Men då måste de vara lite varmare så att vi kan gå ut. Ni anar inte vad denna förmiddag varit värdefull för mig. Denna dag lever jag lääääänge på.



Önskar er alla en bra fortsättning på dagen och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Godhet är den enda investering som aldrig slår fel.



Tjingeling

14 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Det skulle var roligt att få träffa din vän. Jag gillar hennes kommentarer.
Hoppas du har det bra här i kylan, förstår om du kan längta till lite varmare breddgrader ibland.
Kramar Birgit

Cia40 sa...

Dessa stunder av LYCKA ...
Kan vardagen så härligt smycka ...

En underbar dam som får mig att le ...
Och många härliga stunder hon dig ge ...

En kärleksaga, som mig förgyller ...
Där mina tårar, en skål nu fyller ...

Tack för din berättelse om denna lilla dam ...
Skulle vilja ge er bägge, en STOR kram ...

KRAMAR till dig och de dina, Cia:)

Birgitta sa...

Vilken härlig go vän du har. Skulle som sagt vara trevligt att möta henne. Jag kan riktigt se henne framför mej, så som du beskriver henne.
Var rädd om dej och njut av dagen.
Kram Birgitta

4U2 sa...

Skönt med folk som säger vad de tycker, utan att bara göra det för att vara elaka!
Kram

Ninja sa...

Ärlighe är inte lättfunnet idag. Men visst är det värdefullt med ärliga recensioner givna med ett gott motiv.
Vill man inte veta ska man inte fråga en ärlig person :)

Cina sa...

Åh, vad det låter mysigt och härligt med en sån vän! Och så måste jag bara säga att jag älskar sådana kaffekoppar med blommönster. Det är så gott att dricka kaffe ur dem! De minner om min mormor där jag som liten fick dricka kaffe med mjölk i smyg......
Kram!

Monica sa...

Din vän verkar vara en härlig människa! Ärlig och rak, inga krumbukter, ta mig som jag är eller inte alls... såna människor behövs!
Kram från din namne!

♥ Carina ♥ sa...

Godmorgon!
Vad värdefullt med en sån vän. Och jag kan tänka mig att det är ömsesidigt, hon värdesätter säkert era stunder tillsammans hon med :)
Tack för titten hos mig och välkommen åter. Jag återkommer och kikar runt hos dig, för nu ska jag strax iväg.
Önskar dig en fin dag!
Kram

bokhyllan sa...

En vänskap att vårda och ta vara på. Hoppas ni får många fler fina stunder tillsammans.
Kram.

Ninja sa...

Jag har fryst ner lite linsgryta :)

Herr Nilssons Fru sa...

Oh vilken mysig vän du verkar ha!! Sånt där förgjyller ju verkligen livet. Låter så mysigt så man blir rent av lite sotis o funderasam över...varför har inte jag någon sån vän?

Kramiz Kramiz Anki

4U2 sa...

Lunch, lite macka, kl halv fyra drygt men nu lagar maken middagen och det blir gott och mättande!
Kram

A House With A View sa...

Kan hon månne ha aspergers syndrom, hihi. Det låter sååå härligt med era stunder :)) Det går bara inte att att bli stött när personer som den du pratar om kommer med sina sanningar, de är i allra högsta grad INTE tänkta att såra, haha. Jag har följt med i dina tidigare beskrivningar om era möten, de är så underbart beskrivna! Tack för att vi får hänga på :)

Stoooooor kram aka

4U2 sa...

Bon jour madame Monique! Tout bien? Här är det kallt men soligt. Underbart.
Ha en fin dag, madame Monique.
Kramar