söndag 12 september 2010

Vi åker runt


som yra "höns".....*fniss*.....
har varit i Cannes tillsammans med goda vänner.
Här har det under helgen varit stor båtmässa....
Båt?.....inte var de små sådana....*fniss*....går inte i ord att beskriva.
Varmt( +29 grader), mycket folk & liv och rörelse.

I morgon åker vi till Aix-en-Provence som "här" kallas för lilla Paris?
startar tidigt och blir där två dagar.

Hoppas att ni alla har det bra och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Han som inte kan ge,
kan heller inte känna.

17 kommentarer:

Fru Venus sa...

Gud vad det ser underbart ut! Mannen kollar som bäst flygbiljetter, förhoppningsvis har ni snart chaufförer ;-) Ha det bra, KRAM!!

Tigris Predikantan sa...

Där är det fint!
Vädret ... ja, här lovade de 21 grader och visst har det varit varmt men tyvärr molnigt och lite regnigt. Men är man två som trivs ihop så går det, det med! :)

Ninja sa...

Kan tro att det finns BÅTAR i Cannes.....de flesta ryms väl inte på Älvsjömässan :) och var ska de hitta köpare? Inte så många i detta land som har så stora plånböcker att det finns plats för gigantiska båtar i dem.

Marie sa...

Awesome. Japp det ärförsta ordet som poppar upp i min knopp när jag ser dina bilder och läser dina inlägg. Vad härligt ni verkar ha det. Jag gläds med dig vännen. Nu är jag "up and running" igen och mår prima. I morgon blir det så jobb igen. Ska bli såååå roligt. Har faktiskt längtat de sista dagarna. Måste vara ett gott tecken på att jag funnit min plats ganska bra i arnetslivet, eller hur :-). Hektisk vecka med inbokade besök hos två stora etablerade modell agenturer. Helt plötsligt har det hänt så mycket för F. Jätte kul och jag gläds. Jag släpper henne inte ur sikte och jag är med överallt så det känns ok. Hon tar allt med stort lugn och en enorm mognad. Fattar inte vad det kommer ifrån ;-). Ha det så underbart i "lilla Paris" tills vi hörs igen. Kramen och puss på kind och klapp bakom örat på Lufsen :-) Mie Pie

Monica sa...

Whao, vilken bild! Har du tagit den själv, så kan du nu känna dig som en verkligt skicklig fotograf!!!
Så mycket vackert ni får se på er resa! Men vart ska ni - för ni skulle väl "bosätta" er någonstans och skriva och måla?
Ha det så jättebra!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Det ser helt underbart ut. Och det tror jag att ni har det nu. Vilken lycka att kunna få njuta av livet så.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Felix sa...

Vilken bild! Vilken utsikt! Oj, vad ni far runt...

Här har vi faktiskt haft 20 grader varmt i dag! Inte illa... Men nu börjar en del löv ändå att gulna.

Hösthälsningar
Elisabet

bokhyllan sa...

Vacker bild. Vilken härlig resa!

Lysande ögonblick! sa...

Men så underbart. Det ser så fantastiskt ut. Njut och må väl fina du!

Ninja sa...

Det är verkligen vackert på rivieran.....och så är det där med klimatet :)

Stina sa...

Tack kära du för värmen och ljuset, hela dagen igår var helt underbar, nästan sommarkänsla...
Idag har det varit lite mer blandad kompott med ömsom sol och ömsom vatten, men vi har trots allt 17 grader och det får man vara hyfsat nöjd med tycker jag. Hoppas du har haft det bra bland alla jetsetare och fortsätter att njuta av det goda livet i Provence. Kramizar

Herr Nilssons Fru sa...

Vad härligt det ser ut....tänk när vi får tid att resa.........längtar.
Kramiz Anki N

A House With A View sa...

Men det är ju helt fantastiskt och jag blir bara så himla matt av att se er resa - vill också ha detta liv!!

Må så jättegott!

Kraamiz aka

Snäckskalsdalen. sa...

Spännande, är ni snart på väg till ert nya hem, tro? Skall bli spännande att höra om det!
Vacker bild.
Agneta kram

Polargrevinnan sa...

Härligt att följa dig på din resa. Jag längtar också till värmen - det är långt till november.
Ha det bra - dum önskan - så klart ni har det alldeles underbart.
Kram Viola

Mor Tuta sa...

Härlig resa,fina bilder, skön värme, goda vänner vad mer kan man önska.
Ha det såååå skönt
Kram Birgit

Unknown sa...

OH, vad det ser härligt ut. jag vill också åka. Känner att jag behöver sol o värme. Får njuta av era bilder så länge. Vet att ni har det underbart, så fortsätt med det.
Kram
syrran