onsdag 29 september 2010

Så här kan


husen i Provence se ut......men inte vårt Paradis.....*fniss*.....
Efter att vi åkt( ca 130 mil) upp och ner på smala vägar.... in och ut i måååånga små mysiga byar......så "drog" vattnet......det blev ett hus på Rivieran, en liten by cirka en mil utanför Nice. Inte de hus som jag tidigare visat.....hi,hi,hi

Nu blir ni allt nyfikna.....kanske jag visar det längre fram.....
Det berömda "ljuset" finns även vid kusten....promice....
Vi åker ner igen så fort vi "bara" kan.

Känns skönt att vi "hittat" rätt....så nu njuter vi här hemma i vår Borg av hösten. Tänk att nu har vi både ett Paradis och en Borg.....*fniss*.....men ni ska veta att vi är tacksamma.
Nu njuter vi av allt vackert hösten bjuder på, vilken färgprakt .......vilken klar luft....
Sedan detta att vi har den stora förmånen att få ha fyra helt olika årstider.....inte dumt...
Vi har också ett underbart ljus i vår Borg....

Nu hoppas jag att ni alla har det bra, njut av dagen och glöm aldrig bort att ni alla är värdefulla.




Dagens tänk:
Hur kommer ljus in i ett hem?
Genom att fönstren står öppna.
Hur kommer ljus in i en människa?
Genom att kärlekens dörr står öppen.

18 kommentarer:

Marie sa...

Morgon vännen.
Har haft så fullt upp så jag har inte hunnit maila. Får så dåligt samvete eftersom du är så flitig med dina fina och peppande ord. Återkommer på mailen. Hoppas ni har det ok i alla fall och att "problemet" löser sig så sakta. Kram och ha en fin dag.

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter kalas, att ha både en Borg och ett Paradis, det är inte utan att jag blir nyfiken på Paradiset!
Höstsolig kram

Felix sa...

Vilken vacker tavla! Har du målat den själv?
Så ni har köpt ett hus i Frankrike!? Det låter spännande! Visst blir jag nyfiken...

Hoppas att allt ordnar sig på hemmafronten också!

Hösthälsningar
Elisabet

A House With A View sa...

Härlig och vacker tavla!! Oj vad härligt ni verkar ha haft det på er resa, blir alldeles lyrisk själv när jag läser om det, förstår då hur fantastiskt det måste kännas för er som upplevt det hela :)

Ha en sköön dag!

KRAMIZAR AKA

Gafflan sa...

Så härligt det låter med ett eget paradis :D

Tigris Predikantan sa...

Vackert, din tavla är väldigt fin!
:)

Cia40 sa...

Som jag sagt tidigare,en "mästares" hand,kan måla ett "paradis....och ERT "paradis", blir nästa underbara tavla!:)
KRAMAR till dig och de dina,Cia:)

Äppelblom sa...

Hej Monica!
Tack för alla fina ord du lämnade i kommentaren till mig. Det värmer!
Du har så rätt. Man måste slösa på kärlek för vardagen blir så mycket lättare då.
Ett vänligt ord, ett leende, en påse bullar. Det behöver inte alls vara så mycket mer.
Så härligt att ni hittat ert Paradis.
Jag själv är i Paradiset varje gång jag får ha alla (4) mina barn och deras familjer omkring mig.
Kram och ha en skön vecka.
Inga

Anonym sa...

Mmmm, det låter härligt med ett Paradis! Vad mer kan jag säga...
Hulda

Renée sa...

Visst kan man se ljuset i vissa människor. En del saknar dock ljus... Sorgligt hur man kan välja att stänga dessa dörrar...
Ska bli kul att få se erat hus sen, väntar med spänning!

Fru Venus sa...

Det är inga dåliga ställen att ha :-) Hoppas ni snart kan åka tillbaka. Mailat dig....Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Åh så underbart att ni har funnit er plats. Lite avis, men såklart inte missunnsam. :-)

Ha en fin dag!

Monica sa...

Och här är en till, som är nyfiken på Paradiset! Hoppas, att ni kan komma dit snart, så att man får se bilder!
Ha det gott!
Kram, namnen

Stina sa...

Vilken underbar tavla - ditt eget verk kan jag tänka....härliga färger som man blir glad av.
Jag tror jag har räknat ut varför ni kommit hem, kanske...kikade in på en annan av dina favoritbloggar :) Jag röstade på Dorian...hihi..
Jodå, jag gosar med Ester, det är svårt att låta bli. Ha det nu så mysigt i er höstträdgård, vi hörs. Kram, kram från katten och Stina

Birgitta sa...

Nu blir det inte lätt att välja mellan paradis och borg. Tror att ni vill vara på båda ställena. Men tror nog att paradiset vinner nu till vintern.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Tigris Predikantan sa...

Sv: tur du hittade rätt för jag tänkte skriva att du inte hade följt instruktionerna! *ler*

Stina sa...

Vad skönt att allt är okej med både Lonius och Dorian...eller vad det nu blir :) Själv gillar jag Fabian, och Joakim förstås...efter Jocke Berg :) Får väl gissa vidare då - är det kanske "Ullis" som behöver er där hemma i Borgen?? Hon saknar nog all den goda maten som du brukar bjuda på.. Hoppas i vilket fall att det löser sig. Massor av kramar, vi hörs! Stina

Tigris Predikantan sa...

Sv: tyvärr finns nästan inget kvar ... den var tydligen väldigt god!
:)