söndag 22 augusti 2010

Leva


är dagens "ord"...livet som jag vill leva det. Det är en spännande resa som vi alla har.

Sen är det upp till var och en av oss att forma resan själv.....kanske inte så lätt alla gånger....djupa dalar och sedan upp,upp i det blå.

Men var tacksam & känn ödmjukhet över att du får tillfälle att göra denna resa. Glöm sedan inte bort att det är Du som arrangera & bestämmer målet......


Nu ni fick ni lite att tänka på.......*fniss*


Min dag igår: vi väääääääntar på krydda fyra!

åt kräftor tillsammans med goda vänner.

njöt av livet tillsammans med min älskade man.

pussades mycket.......hi,hi,hi


Önskar all en skön söndag & glöm inte bort hur värdefulla ni är.


Dagens tänk: Öppna dörren till en ny dag.

Njut, det är din dag!

10 kommentarer:

Renée sa...

Faktiskt så är jag väldigt nöjd med livet trots alla djupa dalar jag har haft. Kanske just därför jag är så nöjd med livet nu, vem vet?
När jag åkte till Jkpg sist så letade jag efter ditt hus men jag såg det inte... Kanske det inte ligger så jag kan se det? Brukar å¨ka så jag kommer in i Jkpg via Ådalsvägen typ.
Hoppas du får en underbar dag själv!

Mor Tuta sa...

Ja, det är bra att veta vad man har för mål, trots mot-och medgång och att man inte tappar målet ur sikte.
Jag väger moset när jag passerat det för att veta på ett ungefär hur mkt socker jag ska använda, ca 2 1/2dl / kg mos så blir det inte så sött, det är hälften av vad som står i receptet. sen fryser jag det.
Varma kramar Birgit

Tigris Predikantan sa...

Och jag är stolt att ha en riktig KONSTNÄR till bloggvän!
:)

Polargrevinnan sa...

Visst är ordet LEVA något att tänka på. Men jag delar inte din synpunkt att vi alltid kan forma våra liv. Det finns så många hänsyn man måste ta - antingen man vill eller ej.
Jag är tacksam för det liv jag levt - det kunde varit värre.
Lev väl!
Kram Viola

Ninja sa...

Leva livet.....livet går och ibland får man bara hänga med...

Felix sa...

Alltid tänkvärda ord hos dig! Har du gjort bilderna i de senaste två inläggen själv?

Jag hinner inte riktigt med allt bloggande just nu. Det är mycket så här när semestern slutar och allt kör igång i terminsstarten. Dessutom skördetid i trädgården... Men jag blir alltid så glad för dina goa kommentarer hos mig!

Sensommarhälsningar
Elisabet och Tiger

Ninja sa...

Har ni hittat ert drömhus? Lite avundsjuk är jag allt. Provence och en vit camarguehäst hade inte varit helt fel i vinter!
Men jag får trösta mig med en Toscanasväng i början av oktober :)

Freppsi sa...

Jo man kan nog forma livet en del men till viss del formar det också oss människor..=)) Vissa saker kanske händer av en anledning, vem vet??

Fru Venus sa...

Hej raring :-) Varifrån kommer den underbara bilden du har i början på inlägget? Hoppas du haft en fin dag, tusen kramar!

Cia40 sa...

UNDERBAR TAVLA....Min kära bloggvän och du är en konstnär utöver det vanliga....:)

Jag lever här och NU, tar emot vad det har att erbjuda mig, just idag,och imorgon en ny dag,kanske en dag som alla andra , MEN en ny dag!:)TACKSAM....
KRAMAR till dig och de dina, Cia:)