söndag 1 augusti 2010

I går var det stora


Lögardagen(tvättdagen)......tvättmaskinen gick hela dagen. Torkning ute i det fria i den lätta blåsten. Allt blev torrt innan dagen var till ända. Vilken doft.......


Svalorna är väl söta?.....de är klädnypor!

Skall jag vara ärlig så är de inköpta på skoj, vid dukning när vi äter surströmming 1 gång/år......*fniss*....ÄLSKAR surströmming.(född i norrland)


Önskar nu er alla en skön söndag & glöm inte bort att ni alla är värdefulla.


Dagens tänk: Ju mer du tänker på andra, desto mer omtänksamma blir andra gentemot dig.


Ny dag & nya möjligheter väntar.

15 kommentarer:

Fru Venus sa...

Skulle jag bjuda på surströmming skulle min sista pluspoäng fara till gud...eller är jag på minus redan?? Sköt om er, 1749 kramar!

Anonym sa...

Svalorna är jättefina, annorlunda, det gillar jag.
Surströmming har jag ätit en gång och aldrig mer fyyyy...
Och du! Kom ihåg att även DU är värdefull
Kram på dig!

Mor Tuta sa...

Visst är det härligt att kunna hänga tvätt ute.
Du det där med surströmming har jag testat EN gång, bara för att kunna säga att jag ätit. men jag gör INTE om det *fniss*
Ensambarn, då är vi lika, uppskattar min mans syskon.
Vi var i Järnboås norr om Nora. Mycket fin plats.
Ha det gott
kramen från din vän

A House With A View sa...

Vilka supersöta svalor, fniss. Härligt att ha fått undan på tvätten. Här hemma har vattenpumpen börjat krångla så det är si och så med att få vatten, suck... ALLA mina maskiner går sönder, blir gaaalen!

Önskar dig en riktigt skön söndagkväll!

Kramizar aka

Livsnjutaren sa...

Ja vad härligt med lakan som torkat ute, lägga sig i en renbäddad säng med lakan som doftar sommar. Härliga ord på vägen;)

Anonym sa...

Huah för spindeln du har på sidan av!!

Vad sägs om den här dikten...du har säkert hört den förr.

Du vet väl om att du är värdefull.
Att du är viktig här och nu.
Att du är älskad för din egen skull.
Att ingen annan är som du.

Stina sa...

Fin dikt här ovan, den kan man verkligen behöva plocka fram emellanåt när tvivlet tar överhand.
Fräcka tvättklämmor - var har du hittat dem någonstans? Surströmming har jag precis som de flesta andra också testat EN gång och aldrig mer :) Nix, icke något för mig, det finns så mycket annat man kan stoppa i sig som är betydligt mer lockande. Idag har jag ätit saltsill, det är väl också en sådan där rätt som man antingen älskar eller avskyr. Nu pimplar jag litervis med vatten för att sillen ska kunna simma runt i magen :)
Esters föregångare Lurvas dog för 8 år sen, men det känns som det var igår... Nä, svarta pantern är inte Lurvas, hade tyvärr ingen digitalkamera på den tiden. Det är faktiskt samma katt som i lådan, nämligen Tarzan, som är en av min brors kissar. Vi har också en djurgrav på tomten, där vilar en schäfer (askan), en vädurskanin och så lille Lurvas. Jag har en massa liljor på graven, men vid sidan om finns det en stor gul ros som min pappa planterade för drygt 40 år sedan. Vi har flyttat den en gång, men den överlevde mot all förmodan, det är en riktigt envis rackare.
Jag åker iväg till min vän igen antingen imorgon eller på tisdag, hon mår bättre, men tillfrisknandet kommer att ta lång tid. Det kommer säkert något gott ur detta också, även om det är svårt att se just nu. Du får ha det så himla bra, vi hörs.... Kramiz

Irenes tavlor sa...

Hej och tack för din fina kommentar, det är alltid kul med en ny kontakt. vilket fint glas du gör..och målar också..ska titta vidare..
men nu ska jag sova..blir intensivmåla i 4 dagar..ska bli jättekul..jag länkar..kram Irene

Snäckskalsdalen. sa...

Surströmming, nja, det tror jag kanske inte, men det lär ska vara oerhört gott (om man tycker så......). Svalorna var väldigt fina!
Kramar

Cia40 sa...

Härliga svalor på "tråd", tror jag hade hängt upp tvätt även om det regnade, de var ju så jättesöta...hihi
KRAMAR från nattugglan, Cia:)

Stina sa...

Go´morron vännen! Tack för din kommentar, blir alltid lika glad när jag hör något från dig. Den kvinnliga intuitionen säger: "Sparka honom där bak"...men det är inte helt lätt ändå..även om jag egentligen vet att det vore det enda rätta. Nu far jag snart iväg igen, börjar med en tur till hemmet i stan, sen vidare norrut imorgon.
På tal om surströmming...du skulle sett mig den gången när jag provade att äta en burk. Jag hade stora papperstussar instoppade i näsan, men inte tusan hjälpte det :) Roligt hade vi i alla fall och jag åt desto mer av potatis och tunnbröd...
Ha en underbar dag kära du.... Massor av varma kramar från mig.

Polargrevinnan sa...

Jag skulle ha varit på landet idag - men jag glömde nycklarna och det var bara att köra de 7 milen hem igen. Det har regnat hela dagen så jag stannar i stan. Rätt skönt och jag bestämde mig att läsa bloggar några timmar. Jag har varit hos dig för längesedan. Jag beundrar dina fina glasarbeten.
Hänga tvätt ute - en underbar frisk doft sprider sig när tvätten tas in - föresten vilka söta klädnypor.
Jag har lärt mig äta surströmming, trots att jag är född i Skåne. Första gången var jobbig, men sedan 20 år tillbaka äter vi surströmming varje år hos goda vänner. Det är riktigt gott tycker jag numera och lukten hör liksom till.
Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Viola

Så som livet är sa...

Härligt med tvätt som hängt ute. Fräscht!!!
& somrigt...
Tack för dina fina ord. Värmer alltid så gott i mig.
Du måste vara väldigt omtyckt, för du verkar tänka på så många andra. Mysigt att du är en Norrlänning. Blir lugn bara jag hör dialekten. Drömmer i bland om att flytta långt långt upp. Bor långt långt nere. Men inte allra längst nere. Jag är en Blekinge-bo.
Kram och tack ännu en gång.

Felix sa...

Vilka fina svalor på tvättstrecket! Här har det mestadels regnat i helgen, så då hade det inte torkat alls om jag hängt ut tvätt...

Surströmming har jag bara ätit någon enstaka gång när jag hälsat på min bror som bor i Norrbotten sedan ca 30 år. Han har blivit norrlänning och tycker om surströmming, något jag inte kan förstå... ;-)

Sommarhälsningar
Elisabet

Tigris Predikantan sa...

Hallå! Roligt att du besökt mig varje dag jag varit borta! Själv kom jag inte åt internet ... men ser att här har du möblerat om. Fint!
Roligt har du också haft med dina kryddor och Lufsen din.
Ja, vi drabbades ju av magsjuka bägge, sambon och jag de sista dagarna men det var efter allt det vi verkligen ville se och göra så vi skall inte klaga.
Nu håller vi på att återfå krafter men det sitter i det där ... vi får hoppas våra koltabletter som inhandlades idag hjälper något.
Ha det gott så länge!
:)