onsdag 7 juli 2010

Vänner....här kan ni skriva.....om ni "känner för det"



Ja, nu är jag här....ser ni det?....men jag sitter fortfarande under min korkek och njuter av den svenska sommaren.
Klart att jag gör liiiiiiite annat mellan "varven" också! Men i stora drag är det korkeken som gäller.....*fniss*....men de är ju den där nyfikenheten.....måste "hålla lite koll" på er ute i cyberrymden.
Här är några bilder från vår resa till Tallin med den "lilla" familjen i Stockholm. Vad säger ni om DET som sticker upp ur bollhavet(två ögon & en napp)fanns nämligen lekrum på Baltic Oueen.(Det är farfars underkropp man ser)

Ni har väl inte glömt att ni ALLA är värdefulla!

Avslutar med ett litet tänk: Det bästa sättet att försäkra sig
om lycka i framtiden är att vara så lycklig det
någonsin går i dag. Kram till er alla!

16 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Hej min goa vän, jag mår bra och hade en underbar resa med sonen min. Jag ska fixa en litet kalas idag för min dotter som fyller på måndag, men de som vill fira henne idag för att de inte är hemma på måndag ska få lite fika. Jag önskar att du har det underbar under din korkek och att du gör lite annat när lysten faller på. Ha det så gott, så hörs vi. Kramar om dig massor.

Monica sa...

Kul att höra av dig igen! Vilken liten guldklimp ni har där bland bollarna! Jättesöt! Man blir nästan litet rädd, när man ser bilden först, men farfar håller ju ett vakande öga...
Ha det så skönt i sommarvärmen!
Kram, namnen!

Anonym sa...

Sommaren är till för vila under korkekar.
Må så gott!

Cia40 sa...

Ser för härligt ut!:)När jag fick syn på den lille "kryddan", som såg ut att vara glad där inunder..hihi
Hoppas ni hade en härlig resa,med "lilla" familjen:)
KRAMAR i massor från Cia:)

Renée sa...

Fint att du är tillbaka på en liten visit! Vad fint och mysigt det verkar vara i Tallin, jag har aldrig varit där faktiskt... Hoppas du njuter under din korkek...
Många kramar!

A House With A View sa...

Oj vilka tänkvärda ord... Det stämmer verkligen! Gäller att sätta värde på det man har IDAG!!

Blev så glad över din kommentar i min blogg idag, det värmde verkligen! Roligt att du hittade till min blogg så jag hittade din!! Återkommer så klart!! Njut din korkek :)

Kramiz aka

Så som livet är sa...

Jag har saknat dig! Blev så glad då du '' besökte'' mig i dag. Vad skönt du har det. Fortsätt med det! Jag längtar efter min semester. Men jag kanske ska följa ditt citat. Liksom vara lycklig här och nu. Många gånger längtar man livet ur sig. Kramar i ett fång.

Ninja sa...

Nu har vi varit på utställningen! Tack så jättemycket för tipset! Den var sevärd.....inte så stor, men sevärd. Det bästa var att gå med konstgruppens deltagare....de var för härliga, vilka kommentarer och förväntningar. Jag har skrivit ett litet inlägg om det!

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha ... hade du inte skrivit det hade jag inte sett den "ovanliga bollen"! *ler*

Felix sa...

Roligt att du skriver lite emellanåt i alla fall!!

Jag hade inte heller sett barnbarnet i bollhavet om du inte hade uppmärksammat oss på det.

Så här års är det ganska lätt att vara lycklig och njuta av allt i trädgården!

Ha en fortsatt skön sommar!
VARMA sommarhälsningar
Elisabet

Mor Tuta sa...

Hej på dej!
Roligt att du bloggat lite igen.
Den lilla parveln var svår att upptäcka, tur att farfar fanns med där i havet.
Visst är Tallin en fin stad, när jag var där köpte jag stickade tröjor till barnen, som var små då.
Ha det fortsatt skönt under din korkeken.
När barnen var hemma nu, så läste vi en bok om tjuren Ferdinand, (våra barn fick den när de var små).Tankarna gick till dej då *fniss* förstår inte varför.
Ha det skönt och var rädd om dej
Kram Birgit

Ninja sa...

Sitter snart i båten och gungar.....

Stina sa...

Jodå, det guppas fortfarande emellanåt...men vattnet är lite kallare igen så meditationsstunderna blir något kortare. Vad bra att du tar det lugnt och njuter under korkeken, snart blir det ju lattjolajban och fullt ös i "Borgen" då kan du behöva all din insamlade energi. Kul att Ulltussen kom på besök så där helt apropå, och vad snällt av dig att du befriade henne från odjuren. Jag hatar fästingar, tycker de är fruktansvärt äckliga. Ester får en prick i nacken som ska hjälpa mot både loppor och fästingar, den verkar fungera. Lite konstigt att jag, som är väldigt mycket ute i naturen, endast har haft en fästing under hela min livstid. Däremot plockade jag ett flertal på vår "sommarkatt" Sigge. Nu ska jag också ut och sätta mig under en korkek...eller kanske en björk... Ha det så gott i värmen kära vän. Massor av kramar till dig.

Marie sa...

Kväller vännen. Mmmmmmmm. Ja så känns det efter igår. Hade mina aningar, men inte att det skulle vara såååå bra och avslappnat. ;-). Har haft en super dag med tjejerna. Badat i regnet och myst. Mumsat tortellini och gorgonzolasås, vitlöksbröd och vin (ja bara jag, lovar, ha, ha). Nu sitter jag och bloggar och de sitter på andra sidan bordet och spelar SIMS (data spel). Istället för att krypa in till sig. Måste vara ett bra betyg på att jag är en ok vuxen eller hur :-). Sitt och njuuuut under din korkek. Ta med Lufsen också. Njut av livet, friheten och tiden ihop. Snart blir det ännu mera tid tillsammans och det unnar jag er verkligen. Puss på kind och kram från hjärteroten. :-)

Cia40 sa...

Jag måste bara säga detta till dig, UNDERBARA bloggvän!!!:)
DU har ett hjärta av GULD!!!:)
Jag vill bara att du ska VETA !:)
KRAMAR från Cia :)

Viola sa...

Trodde att jag skulle få se dig här i söndags..du ska tro att jag spanade in alla kunder..:D ha en fin helg, kramen