tisdag 1 juni 2010

Två Prinsar




Är nu åter från Stockholm, som bjöd på sin vackra sida med ett underbart väder.
All tid tillbringade vi tillsammans med den lilla familjen. De ger oss så mycket av ödmjukhet och tacksamhet för livet. En av dagarna var vi på Djurgården och besökte bla. Waldemarsudde där prins Eugen bodde samt tittade på Prins Bertils memorial loppet på Gärdet. Wow, vilka härliga bilar & människor. Här en bild på de två målarprinsarna och en underbart doftande vit syren.
Önskar nu alla en bra dag och glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Att dela med sig
är livets prosa.

12 kommentarer:

Mina dagar sa...

Härligt att ni fick några fina dagar i huvudstaden!
Jättefin bild på sonen bredvid den vackra syrenen!!
"Dagens tänk" passar mig för jag gör verkligen ofta det:)
Njut av den här tisdagen!!
Kram Eva

Cina sa...

Det är härligt när utflykter och resor blir lyckade! Prins Eugen tillbringade några somrar i de här trakterna, på Sundbyholms Slott.
Dagens tänk passar mig också!
Ha det gott!

Fru Venus sa...

Jag tror att den lilla familjen har haft en lika underbar tid som ni :-)

Stina sa...

Välkommen hem!! Underbara bilder... Har syrenerna kommit så långt i Stockholm? Här står det nästan still för tillfället, men så har vi också svinkallt varje dag. Jag tror all växlighet har kommit mycket längre bara nån mil från kusten. Jag blev grymt förälskad i lillkillens tröja - har du köpt den åt honom?
Nu ska jag göra mig iordning för min SPA dag med svägerskan, hon kommer strax och hämtar mig. Bilden har tyvärr inte jag tagit, den är hämtad från Salt Creek Spa:s websida...men visst är den vacker :)
Oh ja, glömde ju...nypotatis pris...de tar cirka 20 kr kilot här, men det är inget jag köper eftersom jag hellre äter de gamla så länge som möjligt. Jag är nämligen en konstig människa som inte alls gillar nypotatis :)
Ha en bra dag vännen, vi hörs (men inte idag, svägerska stannar över natten...vi ska ut och käka nåt gott efter SPA:t). Kramar i massor till dig..

Marie-Louise sa...

Hej gullhöna, jag ser att du haft några härliga och fina dagar i storstaden. =) Jag hoppas det fina vädret följde med er hem också. Här lyser solen och jag ska snart bege mig till C, som är inlagd på sjukhuset. Han mår inte så bra i sina njurar. :( Kroppen protesterar lite så jag försöker landa på jorden igen, men det är ingen stor protest, men du vet, man känner igen signalerna nu och reagerar på en gång. Jag lägger mitt fokus på att vila och försöka samla ihop mina saker från jobbet så jag kan vara ledig sen. Ha en underbar dag, min vän. Kramar i massor.

Monica sa...

Den lille prinsen är definitivt sötast!
Kram, namnen!

Mor Tuta sa...

Härligt med små prinsar och prinsessor.
Vilken härlig tröja han har, den är läcker.Tänk att få sköna dagar tillsammans, det är livet det.
Fint dagens tänk, passar bra.
Ha en bra dag
Kram

Marie sa...

Halloj. Jasså, det är till att ha varit i mina hemtrakter ;-). Stockholm är väl fantastiskt som turist stad!!!!! Ja, att bo här också. Nu ska jag snart hasta i väg. En tripp på sta´n sedan mys med bästa vän på uteservering. Vardagslyx :-) Kram i kubik och må väl.

Tigris Predikantan sa...

Tycker du det är konstigt om jag säger att jag föredrar den nu levande lille prinsen?

Ang. Israel: hur tänker de komma ur detta och vilken respekt, för vad ... inte kan de försöka intala oss att de vill ha respekt för deras territorium när de anföll fartygen utanför, på internationellt vatten!

Snäckskalsdalen. sa...

Lillprinsen på riktigt är gulligast tycker jag även om den stele prinsen hade ett väldigt fint hus.

Bertils kompis är borta, vart tog grodan vägen....han var kul!

Jag går inte och lägger mig riktigt ännu.....

Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Nu ser jag ju grodan, ju......

Ninja sa...

Mannen bredvids dator fungerar alltid....men han har en kod till den som jag alltid glömmer bort :).....så jag var tvungen att vänta tills han kom hem.
Tack än en gång! Kram