lördag 5 juni 2010

Tänk vad ni missade....



I dag är det lördag och solen skiner från en klar blå himmel. Var var ni igår kära vänner....??? Tänk vad ni "missade! min goda jordgubbs(svenska)& rabarber paj med HEMGJORD vaniljsås.....de ni....men skyll er själva....*fniss* För nu finns inget kvar! I dag ska min käre make & jag gå här i vår borg och bara mysa, det finns "tusen" saker att göra i vår trädgård. Den är inte den mest lättskötta( många etager, stenpartier, gamla rabatter med mkt perenner,Vi har även växthus, sist men inte minst mitt älskade krydd land med ca 25-30 olika sorter Där kan jag gå i timmar och njuta av alla underbara dofter. Har även fått en liten stol där(så jag kan sitta njuta) de ni....

Önskar nu alla en skön och fridfull lördag & glöm inte att ni är värdefulla.

Dagens tänk: En enda dag av fullständig vila
kan göra underverk.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det var exakt vad jag ville bli påmind om nu när magen kurrar ;-) Är det ranunklar på bilden? Sååå fina! Ha en fin dag i solen, kram!

Tigris Predikantan sa...

Den ser riktigt god ut!
Gårdagen blev så lyckad! Vilken student ... och vilka fina människor till släkt som hjälpte oss att se till att det blev så lyckat!

Monica sa...

Ja, den pajen hade jag inte tackat nej till! Urgod ser den ut! Rabarber och jordgubbar passar ju så bra ihop. Men det är litet långt att köra...
Hoppas få se litet mer bilder från er trädgård, den lät helt underbar, när du beskrev den, med flera etager etc. Här i Skåne är allt i samma etage!!!
Ha en skön dag i er fina trädgård!
Kram, namnen Monica

Tigris Predikantan sa...

Ja, de två sakerna rullas på hårrullar så håller de sig på plats ... *ler*!

Stina sa...

Mums!!! Du menar inte att ni två har käkat upp hela den maffiga pajen och ändå lyckats förflytta er idag.... Jag har inte smakat de svenska gubbarna än, det fick bli belgiska, men de var helt okej. Vi har haft en underbar dag här nere i söder också, men även om solen lyser så kommer vi inte upp i era temperaturer. Idag har det nämligen blåst från havet...som inte är speciellt varmt än...
Hoppas ni två turturduvor har haft en härlig dag i er fantastiska trädgård. Jag har mest varit ute - både cyklat och promenerat...så nu har jag värsta "bonnabrännan" :) Som tur är blir jag ytterst sällan röd, men det ser ganska roligt ut ändå. Ska försöka jämna till det imorgon...om det blir sol...
Ha en fortsatt god kväll...även om pajen är slut...du har säkert fixat till något annat smarrigt... Massor av varma, hjärtliga kramar till dig vännen...

Gafflan sa...

Smakens! *dreglar*
Mina egna rabarber är stora och ståtliga, måste plocka in och göra paj eller varför inte rabarbersoppa, det är mat för måns!
Kramar.

Ninja sa...

Ranunkler.....en av mina favoriter. Tänk att jag har sett hela hav men ranunkler i Encenitas i Californien.....mäktigt!

Så som livet är sa...

Vilken mysig trädgård ni verkar ha. Underbart med kryddor. Framförallt tycker jag dofterna skänker en på underbara kickar. En bild på kryddodlingen hade varit Spännande att se...