torsdag 3 juni 2010

Mitt hem är min Borg



Ny dag och nya möjligheter att göra denna dag minnesrik. Tänk vad skönt det är att vakna, kunna stå på sina ben, röra sig fritt, ett huvud som "fungerar" ja, alla de där naturliga saker som man nästan tar för givit....Jag har lärt mig att känna glädje, tacksamhet & ödmjukhet över att få få vakna upp till en ny dag. Fånga dagen och njut över att du finns. Idag är dagens tema min Borg dvs. mitt hem. Nu när solen lyser och värmen har kommit till oss ska min Borg få hela min dag.

Önskar er alla en skön dag & glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Att stanna upp ett tag kan ibland
vara enda möjligheten att gå vidare.

8 kommentarer:

Monica sa...

Vilket fint staket, som omringar din borg!
Ha en skön dag, kram, namnen!

Tigris Predikantan sa...

Just precis nu skall jag börja med några av de inne-i-hemmet måsten ... sol ute, svalka inne vilket gör det mindre tråkigt att inte kunna vara ute i solen. Men, morgondagen blir en viktig dag ( varför är jag så nervös *ler*)och sedan finns ju hela sommaren framför oss.
Skall även göra grattis till studenten kort till tre stycken. Som tur var kom jag på igår att vi har flera blivande studenter samtidigt i morgon så idag inhandlades det fler hänga-runt-halsen-mjukisdjur bl.a.
Ha det gott.

Anonym sa...

Så gulligt staket! Precis sså är det, man måste stanna upp för att njuta och se, då lever man som bäst. Idag borde jag städa, men jag skjuter upp det, denna ljuvliga dag.
Hulda

Gafflan sa...

Man skulle egentligen stanna upp lite mer ofta! Jag är dålig på det, måste öva mera :D
Kram

Ninja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Marie-Louise sa...

Vad härligt välkomnande det ser ut med din fina grind. Hoppas du har haft en fin dag i din borg. Här har det varit vackert väder hela veckan. Jag tackar för dina inlägg varje dag inne hos dig, jag ser fram mot dem ska du veta, vännen min. Goa bamsekramar från mig till dig.

Mor Tuta sa...

Skönt att hemmet är en borg där man kan vara och bara vara sej själv, men ändå öppna upp det för vänner och besök. Där man är bara vi två och ibland många.
Ha det gott
Kram Birgit

Monica sa...

Jodå, du är nog alldeles rätt ute - Åbergs ligger i Öja, precis utanför Ystad, och det är som du säger planteringar och hus och katter (en del hade precis fått ungar) och ett café (där vi förstås fikade...). Dessutom väldigt kunnig personal.
Och, jadå, jag hittade en del trevligt jag också...
Kram, namnen