tisdag 4 maj 2010

Tavla


Ny dag och nya förutsättningar. I dag blir det "lugna gatan".....vi får väl se?
I kväll skall vi på födelsedagsfest, ett jämt sådant. Så då blir det lite "kul" o bus. Laddar till det!

Visar här en tavla som vår "kryddas" PAPPA målat när han gick på konstskola St. Monica i Los Angeles. Den är jätte stor ca 2,5 meter x 2. Det är en reproduktion av barock målaren Rubens (1600 talet o ett religiöst motiv) Vi har under många år försökt få köpa den......men icke sa nicke.....den hänger så fint i hallen i Stockholm. Men den är helt otroligt skickligt gjord...tycker ni inte det? Så ni förstår att vi går & spanar efter den......ha,ha, ha PS: ser att jag fotograferat snett....kan inte fota!!!!!!!!

Nu önskar jag alla en bra dag & glöm aldrig bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Lys upp din dag med tacksamhetens solsken.

7 kommentarer:

Stina sa...

Skrev precis en kommentar i ditt andra inlägg, men är tvungen att skriva här också...
Är det sant? Har han verkligen målat den här tavlan?? Jag är mållös, ryser...vilket konstverk... Jag förstår att han inte vill släppa den ifrån sig. Kramiz vännen...

Marie-Louise sa...

Wow, säger jag bara, vilket konstverk och vad pampigt att ha den hängades i hallen. Jag förstår att du vill ha den., =) På din fråga om C finns kvar så svarar jag ja. =) Vi håller daglig kontakt per telefon och längtar efter varandra men våra tider stämmer väldigt dåligt då han jobbar som kock och väldigt mycket så vi träffas när vi har möjlighet. Det blir nog bättre framöver. Han var ledig i går och idag har jag en hemmadag så går det vidare. Usch den där spindeln blir jag lite rädd för, kryper på mig hihihi, Ha en skön dag idag och ett trevlig kalas i kväll. Kramar om dig, gullhöna.

Tigris Predikantan sa...

Ja, det märks att det är en konstnärlig person minst sagt! *ler*
Jag säger bara: spindeln trillar väl inte ut via datorn?

Ninja sa...

Wow....
Konstnärliga familjen minst sagt...men han måste ju ha ärvt någon :)

Ninja sa...

Jag tror din son vet att han inte kommer att måla något liknande igen.....med vissa tavlor är det så och dem sparar man eller hur?

Stina sa...

Det måste vara den absolut bästa presenten att få, hon blir säkert jätteglad...
Här i Skåne är det sol för tillfället, men det blåser som sjutton (inget ovanligt..) och det är fortfarande kallt. Jag längtar efter värmen... Just nu fryser jag i alla fall inte, bakar så ugnen glöder :)
Ha det så kul på festen!! Kramiz...

Ninja sa...

Jag förstår ungefär vad glasfusning går ut på....knepigt med alla smälttider/härdningstider.....men experiment kan bli väldigt lyckade....sedan blir det svårt att komm ihåg hur man gjorde.
Betong är nog betydligt lättare att arbeta med om man bortser från vikten :)