fredag 7 maj 2010

Sött....


Godmorgon, idag är det fredag....och vi har snart en hel helg framför oss. Tänk vad skönt, för min del blir det lugn och ro som gäller. Ska bara "finnas till" och njuta av stunden. Tyvärr så ser jag ingen sol och någon vårvärme känner jag inte...men man kan inte få allt här i livet!

Önskar alla en bra dag & glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: När du frestas att klaga över dina problem, tänk på
vissa problem som andra har som Du inte har.
Då kan du gå vidare med en förnyad tacksamhet över allt
som är gott i ditt liv.

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Om Bertil klagar att han inte mår bra så är det för jag "elakt-lekte-lite": först runt runt och sedan backa, backa! *ler* Vem har sagt att jag är snäll?
:)

Stina sa...

Jag får snart börja kalla dig Katt-Monica :)
Härligt att det är mer än jag som är tokig i de små liven... Vilka sötnosar, skulle vilja ta upp dem i famnen och gosa en stund :)
Men jag har ju min stora, randiga...hon är världens finaste, mattes gullunge... Ja, så brukar det låta här hemma - jag pratar jämt med henne...och hon svarar :)
Vad förståndigt av dig att ta en vilohelg, det kan du behöva. Jag tror inte att jag ska vara så aktiv heller, vädret inbjuder inte direkt till uteliv. Idag regnar och stormar (20 m/s) det för fullt. Jag får väl bege mig till badhuset, men det känns inte roligt att ge sig ut, har en bit att gå...
Sätt dig nu i en skön stol, eller lägg dig i soffan, ta en kopp kaffe och mys med kissen...
Många varma kramar till dig kära vän...

Ninja sa...

Okay.....jag är mätt. Jag har tak över huvudet. Jag har en underbar man. Jag har ny frisyr :) = glad och tacksam över det.

Tigris Predikantan sa...

Faktiskt har jag känt mig en smula yr själv...! *ler*

Cina sa...

Idag vet jag innebörden av "vårvindar friska"! Sol, kallt och hur blåsigt som helst. Skönt med vilohelg, det behöver man!
Tack för uppmuntrande ord hos mig!
Trevlig helg!
Kram!

Stina sa...

Härligt att du är på G igen, ibland hjälper det med vila - en timeout från alla "måsten"..
Vad beträffar sommaren så har jag inte heller en aning om vad jag gör då, när man är i klorna på AF kan vad som helst hända, när som helst... Men jag behöver något att se fram emot...även om jag kanske aldrig kommer dit...
Önskar dig en underbar kväll och helg, sköt om dig vännen... Kramiz

Stina sa...

Nä, det är nog ingen som fattar det mer än de som redan vet en del om själva händelsen...
Ja, någon stoppade mig...nämligen min mamma :)
Klokt av dig att ta en glaspaus nästa vecka, tror du behöver det.... Du har ju tillverkat enormt mycket redan, det borde väl räcka...

Som svar på AF-frågan; onsdagar varannan vecka, men sen kan det dyka upp andra saker däremellan...man vet aldrig vad de hittar på.

Ha det så gott vännen....vi hörs. Kramiz

Vit som snö sa...

Vilken tur att du hittade till mej för din kommentar värmde verkligen, tack söta du!!!
Det är alltid kul att hitta nya bloggar att utforska. Tänkvärda ord... vi har det så fantastiskt bra de flesta av oss, tusen skäl att vara tacksamma!!! Och så vill jag berömma dina glaskonstverk! Otroligt vackra!
Ha en fin helg! Kram Cilla