torsdag 27 maj 2010

"Sockerdricka"


Nu har "tanten" fått fnatt.....Vaknar till en underbar dag som går i kärlekens tecken.
Vaknar, vänder på mitt huvud och vad ser jag: ett litet "grånade huvud" som sticker upp ovanför täcket. Dååååå kommer känslan av sockerdricka i mitt bröst! det riktigt bubblar.....
Tänka sig, det är min älskade man som ligger där och det första han säger: tack älskling för att du " finns"-fattar ni att det får fart på tantens sockerdricka?
Dessa få ord förgyller HELA min dag!

Jag är så tacksam och känner sådan ödmjukhet över: att vi två får leva tillsammans, jag har en vän som älskar mig sådan jag är. Som tröstar & hjälper, en som jag kan tala med om allt, litar på. Han är bara min och jag ÄLSKAR honom!

Men glöm nu inte bort att ni alla är värdefulla och önskar er en underbar Dag!

Dagens tänk: Hjärtat får aldrig rynkor.

11 kommentarer:

Gudrun sa...

Så underbart,
jag blir alldeles tårögd.
Förstår att du blir uppfylld.

Jag har också en livskamrat sedan 35 år tillbaka och känner också en sådan tacksamhet och glädje över honom.

En fortsatt bra dag önskar jag dig.

Tigris Predikantan sa...

Härligt!
Tänk vad mycket en annan person kan betyda. Vi börjar också närma oss de 30 gemensamma åren ... och det känns som det kommer att fortsätta och fortsätta för vi trivs så bra ihop. Trots nedgångar ... för sedan, ja sedan ... det vet väl säkert du också *skrattar*!

Fru Venus sa...

Håll hårt i den pärlan :-) Hoppas ni båda får en underbar dag, kram!

Stina sa...

Härligt vännen...det måste vara en fantastisk känsla... Jag har ju Ester, inte riktigt samma sak, men hon förgyller mitt liv. Jag har aldrig haft ett sådant förhållande som det du har tillsammans med din man, så jag kan nog inte helt och fullt förstå.... Ibland undrar jag om jag överhuvudtaget har förmågan att älska någon så mycket....
Jag förstår att du saknar "Ullis", men visst har du rätt i att det är bättre så här. De har kanske börjat pyssla om henne mer där hemma och då har hon inte samma behov av att gå till er. Eller så går hon någon annanstans...
Här är lite sol så jag ska också ge mig ut på en promenad, sedan blir det eventuellt städning. Ha en underbar dag... Kramiz

Cina sa...

Vad fint du skriver om din man, om er! Hoppas er dag fortsatte i samma härliga anda!

Mor Tuta sa...

Vad härligt det är att vara älskad och få det bekräftat med ord. Jag får också höra sådana ord, ofta, och säger dom också, varje dag.
Vi är nog lyckligt lottade, eller hur?
Kram Birgit

Marie sa...

Underbart att sockerdrickan bubblar så. Måste ha varit en toppen dag efter att ha vaknat till dessa fina ord och denna underbara känsla :-). Tack snälla du för så fina ord om mina bilder. Jag rodnar, jo det gör jag faktiskt. Blir generad för själv har jag absolut inte samma feeling. Ställer så stora krav och vill ha den "perfekta" bilden. Om den överhuvudtaget går att få ;-). Super kul kurs var det och jag längtar redan till nästa vecka. Har fått en hemuppgift också...........hu, känns läbbigt att behöva visa upp inför de andra nästa vecka, ha, ha. Nu ska jag hoppa i kojs med ISO, bländare, slutartid och RAW i huvudet. Undrar vad jag kommer drömma om i natt? Kanske att jag är en suuuuuper fotograf som frotterar i min egna studio med hunsade assistenter som fjantar omkring mig ;-). Suss gott vännen. Kram från hjärteroten.

Marie-Louise sa...

Hej min kära gullhöna, jag är tacksam för att du tittar in till mig och kollar om jag mår bra. Jag har inte försvunnit, jag har bara legat lite lågt med datoranvändningen ett tag. Jag har varit trött på kvällarna när jag har kommit hem, så jag har vilat och tagit det lungt. Du underbara, det är så fint att få läsa om er två tutterduvor, sådan fin kärlek som finns mellan er, önskar man att alla skulle få uppleva. Jag hoppas att jag har sådan tur någon gång. Kramar i massor till dig.

Stina sa...

Halloj! Vadå lugn dag? Du har ju gjort hur mycket som helst! Jag har haft en riktig tråkdag, bara handlat och städat...och promenerat förstås. Ja, också har jag ramlat i trappan :) Jag började använda mina sandaler för några dar sedan och de har liksom en extra bit som sticker en dryg centimeter utanför foten. Jag har inte vant mig vid det än och snubblar både när jag går på plan mark och i trappor. Som tur är slår jag mig nästan aldrig när jag står på näsan...men det ser säkert himla roligt ut :)) Nu ska jag snubbla i säng, imorgon väntar badhuset och sedan avslutningsfest med gänget. Sov så gott! Kramizzzzz

Ninja sa...

Bubbla på du.....fast jag föredrar champagnebubblor :)

Mor Tuta sa...

Gomorron!
Hur gick det med pappret? jag är lite nyfiken.
Ha en skön dag, hoppas sockerdrickan fortsätter att bubbla.
Kram, kram