tisdag 18 maj 2010

*Pippi på fåglar*


Ny dag & nya möjligheter. Idag bjuder Småland på antydan till sol + 15 grader.
Nu ska jag till vårt "lilla torg" som varje tisdag har handel. Då kan man köpa både det ena & de andra. Jag ska inhandla lite nya kryddor, blommor,ägg av min speciella "äggtant"m.m.

Sedan bär det iväg utanför stan till en väninna på lunch. Hon har "pippi på fåglar"
Jag ska få se något jag aldrig sett tidigare: de har monterat en liten kamera i en fågelholk. Där bor nu en fågelmamma som ligger & ruvar på 10 ägg. Detta skådespel kan de dygnet runt titta på en liten TV inne i huset???????

Önskar nu alla en skön dag & ni vet att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Låt dig inte uppslukas av livet problem-
låt dig uppslukas av livets glädjeämnen.

PS: fågeln har en av våra "extra kryddor" ritat.

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, nu glädjs jag över att solen skiner och det är varmt .. dags för min promenad (kort men daglig, som medicin!).
:)

Mor Tuta sa...

Spännande med en kamera i ett fågelbo, tänk att kunna följa detta fantastiska äventyr.
Hoppas du hittade mycket bra på torget. Visst är det något speciellt att torghandla. Jag gör det på fredagar.
Kram Birgit

Cina sa...

Det är så himla härligt med sol och värme. Efterlängtat! Har också lunchat med väninna idag, dock utan fågelskådning. Men jag har hittat en länk på nätet där man kan följa en talgoxe, det är verkligen ett skådespel!

Ninja sa...

Oj, det låter spännande vad är det för sort, en bofink?

Stina sa...

Vilken häftig teckning; har pippin krulliga ögonfransar eller är den yr i mössan :)
Jag skrev en liten kommentar efter ditt tidigare inlägg, det har du kanske inte sett...
Av någon anledning fick jag varken upp din kommentar eller ditt nya inlägg imorse, knasigt...men så är det ibland.. Har du haft en bra dag i holken? Jag skulle kanske sätta in en kamera i mitt svalbo, nu ser jag bara honans huvud som sticker ut...och en del annan aktivitet utanför deras hus. Men det är ju lite känsligt det här med kameror, man får inte filma hur som helst, det kan vara integritetskränkande :)
Ha en underbar kväll vännen och sov gott när du väl intar ryggläge.... Kram, kram...

Marie sa...

Kvällsbesök :-). Så mysigt du verkar haft det i dag. Och du, den där extra kryddan ni har är ju en hejare på att rita!!!! Själv har jag ledigt i tre dagar och i dag har jag packat ryggan med lunch och knatat till skogs och en liten sjö. Gisses vilken dag. +24 och sååååå ljuvligt. Att strosa där i skogen bland all skir grönska var som bomull för min själ. Precis vad jag behövde. Börjar "komma igen" och känner orken återkomma tillsammans med glädjen. Känns bra. Kram på dig vännen och ha det gott i morr´n.