onsdag 26 maj 2010

Papyrus dag.


Godmorgon, idag skriver jag INTE om vädret! Har insett att jag bor på fel ställe i Sveriges avlånga land.....(kanske inte)!!!!!!
Brukar beställa handgjorda papper av en dam som är jätte duktig på detta med papyrus.
Jag använder dem till tex. måla akvarell, göra egna kort, m.m. Tycker mycket om att skriva "riktiga" brev med kuvert & frimärke. I dessa tider är det inte så vanligt.
Idag skall jag SJÄLV dit och få göra EGNA papper!!!! Oj, vad de ska bli roligt!
Så nu vet ni: min dag idag blir papper för hela slanten.

Önskar er alla en skön dag & glöm inte att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Kärlek utan genkärlek
är som en viktig fråga utan svar.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag älskar också att skriva brev och kort :-) Sen vet jag inte vad mottagarna tycker för jag får aldrig något tillbaka ;-)) Ha en bra och lärorik dag, kram!

Tigris Predikantan sa...

Här skickas det "riktiga" kort när det gäller ... för själv älskar jag att se någon annans handskrift, hur de skrivit, motivet de valt m.m.
Idag hoppas jag bli med pelargoner och andra lådblommor *ler*!

Cina sa...

Det är ju så roligt att få brev/kort på riktigt i brevlådan. Jag har också gjort eget papper en gång på världen, det är roligt och så blir det fint också! Hoppas du får en trevlig dag!

Stina sa...

Go´kväll! Nu är jag på plats framför datorn igen... Efter AF-mötet sprang jag runt på stan ett tag, var också hemma om hos min mamma och fikade. På eftermiddagen promenerade jag till en plantskola för att kolla sortimentet, men det var inte så vidare bra kvalité på växterna tyckte jag. Köpte inte mycket, det blev några Stjärnöga(Osteospermum) som såg ganska okej ut.
Hoppas din dag har varit givande och att du fick många vackra papyros med dig hem.... Jag förstår att du inte cyklar 3 mil, det känns inte så lockande i detta vädret (eller i nåt väder...). Det händer...om än sällan...att jag cyklar 2,5 mil och då är jag ganska nöjd..det räcker med andra ord. Ha en skön kväll vännen... Massor av kramar från ett något kyligt Skåne....

Ninja sa...

Nu har jag funderat färdigt på portionerna....jag intalar mig själv att jag är född med riktiga paddlar till händer :)
Går det bra att måla på papyrus....på jobbet gör de papper men det suger åt sig färgen för mycket. Jag målar akvarell på Lessebopapper....

Gafflan sa...

Vilken rolig dag du haft med andra ord. Hoppas att det blev lyckat och att du är nöjd med ditt pappersarbete.
Gillar dagens tänk :D

Mor Tuta sa...

Vad härligt att göra sitt eget papper, hoppas det blev bra.
Här fanns ett ställe där det gjordes papper i, men det brann ner för ett antal år sedan. Barnen var där på studiebesök när de gick i skolan, de fick även göra lite eget papper.
Ha en skön dag hoppas solen skiner hos dej också...
Kramis Birgit