onsdag 12 maj 2010

O vad liten gumman kan gno...


Godmorgon vänner. Idag kommer hobbymaskinen fram = dammsugaren. Nu ska alla ängla-tofflorna bort = dammtussarna.

Då nynnar jag: (går lättare då) O vad en liten gumma kan gno, man får stå på om man ska få det som man vill ha det........vill du nå får du ej ligga och bara glo.....

Kommer ni håg denna härliga sång Monica Zetterlund sjöng. Skriven av Hasse & Tage?

Önskar er alla en bra dag & glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Kärleken kan få den tristaste dag
att stråla av glädje.

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vad "synd" (ler) att jag inte kan dammsuga för ryggen, riktigt synd ... men nynna kan jag! *ler*
Bertil verkar lite "deppig" ... trött liksom!
:)

Stina sa...

Vilken rolig bild - ungefär sådär såg jag ut igår :) Har du fångat in alla änglatofflorna nu? Stackars lilla vita ulltuss...hon flydde väl fältet när du började väsnas... Min kisse avskyr dammsugaren, gömmer sig under soffan om hon inte kan komma ut på balkongen.
Idag har det inte blivit så mycket gjort här - regnet öser ner, det är svinkallt och blåser. Jag hade eventuellt tänkt mig till stugan efter AF-mötet, men det kändes inte som det var någon idé. Stugan ligger cirka 200 meter från havet, så egentligen har jag närmare från min lägenhet, där har jag nog bara 50...
Ja, jag är ett vattendjur...mår bäst när jag kan se, höra och känna doften av havet...
Idag har jag varit hemma hos Ester nästan hela dagen, men jag vet inte om hon uppskattar det, hon ligger mest och snarkar på filten :)
När ger ni er av söderut? Hoppas verkligen vädret blir bättre... Kram på dig vännen, ha en fortsatt bra dag!

Mor Tuta sa...

Här blir inte ordentligt städat förrän huset är tomt igen. Min katt är också rädd för dammsugaren, flyr fältet när den kommer fram.
Ha en skön helg
Kram Birgit

Fru Venus sa...

Min dammsugare står och tjurar i hallen ännu, fattar inte varför den inte sätter igång! Hoppas du är nöjd med din dag :-) Kram!

Stina sa...

Det tar på krafterna att rasta hobbymaskinen.. Hoppas du är piggare imorgon.. Sov gott vännen.... Massor av kramar till dig & Ullis..

Snäckskalsdalen. sa...

Det finns ingenting, absolut ingenting, som kan få mig att tycka att det på något vis skulle kunna vara det minsta lilla angenämt att dammsuga. Usch!
Trevlig helg i ditt rena fina hus!
Agneta kram

Marie-Louise sa...

Den låten kommer jag ihåg, det är trevlig, städningen blir nog roligare om du nynnar det tror jag. Igår på kock-halvåtta hos mig-middagen bjöds vi på härligt god mat. Ahhhh, jag bara njöt. Idag har jag tagit det lugnt och diskat undan allt smutsig disk så de kan komma och montera imorgon. Ha det gott, vännne. kramar om