onsdag 19 maj 2010

Musik skall byggas utav kärlek.


Tjo vad de var livat i holken i lördags. Moster hon fasta med näbben i kläm......(Povel Ramel)

Från Holk till väder: mulet, grått + 10 grader??? Jag tror att det över min lilla stad ligger ett lock i himmelen. Ni i norr & söder har mkt bättre väder...snyft, snyft. So what?

Idag ska jag hämta min älsta vän +80 år. Berättat om henne tidigare: huvudet på skaft och har såååå mycket att ge & är mycket intellektuell. Bor UTAN TV, radio, dagstidningar m.m. Läser dock mycket böcker som hon lånar. En underbar människa!

Vi ska åka(tycker om att åka bil) och lyssna på orgelmusik i vår kyrka, där man då samtidigt som man bara sitter o lyssnar kan köpa lunchbaguette och kaffe. Det "gillar" min vän.

Önskar alla en bra dag & glöm inte att ni är värdefulla!

Dagens tänk: En vän är en present man ger sig själv. ( visst var den bra?)

3 kommentarer:

Stina sa...

Go´morron vännen! Här har vi 20 grader, men solen försvann just bakom en hop med moln...
Jag förstår ditt dilemma, inte lätt att stå emot en liten ulltuss.... Hjärtat har sin egen vilja... Det är svårt att börja nonchalera kisse nu, hon förstår ju inte varför.. I och för sig tror jag att det är värst för dig.
Katter är luffare, hon hittar förmodligen ett annat ställe om ni inte längre släpper in henne - de är inte speciellt trogna. Hade Ester gått lös hade säkert hon också gett sig ut på mat- och kelturné. På det området är karlar och katter lite lika...vill kolla om inte gräset möjligen är aningens grönare på andra sidan... Haha....förutom din man förstås...han är ju inte sån...men så många andra.
Hoppas du får en fantastisk dag tillsammans med din vän...hon verkar vara en underbar person, både rolig och vis.
Nu ska jag bege mig till AF och lämna in min jobbsökarlista, sen får vi se vad dagen har att bjuda på. Varma kramar från södern till dig...

Tigris Predikantan sa...

Hoppas ni får det trevligt, du och din "present" *ler*!

Mor Tuta sa...

Hoppas din vän och du fick en njutbar stund tillsammans. Trevligt att kunna gå och lyssna på musik så här mitt i veckan. Vem spelade?? lite nyfiken. ev känner jag till en kantor som jag tror finns i dina hemtrakter, om jag inte helt misstar mej.
Kram Birgit