onsdag 5 maj 2010

Mera glas.....


Godmorgon kära vänner, tror ni inte att jag ser en liiiten skymt av sol....men det är allt lite kallt ute. Men den lilla solstrimman jag ser kommer säkert lysa upp min dag.
Nu kommer några dagar som jag ska arbeta med glas. Men jag åker alltid hem några timmar för vila & rensning av "hjärnan". För det blir sena kvällar!!!

Imorgon ska jag visa lite nytt jag gjort.

Önskar nu alla en bra dag och glöm aldrig bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Ingenting får jorden att verka så vidsträckt som att ha
vänner på avstånd, det skänker längd och bredd åt livet.

9 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vad "härligt" det ser ut ... alla färger!
:)

Stina sa...

Hur känns det i kropp & knopp efter gårdagens festligheter? Men du är ju en riktig tuffing som ger dig på att jobba med glas efter att ha partajat hela natten :) Solstrimman lyser upp lite här också, de har faktiskt lovat blå himmel efter lunch, men det är icke varmt... Hörde just att det ska frysa igen inatt :(
Jag kan förstå att sonen och hans sambo befinner sig i en annan division, de verkar vara fulländade proffs. Man kan väl säga att de har hamnat rätt i livet, sysslar med något som de brinner för och tycker är roligt, men jag är övertygad om att de har fått kämpa hårt för att komma dit. Det krävs mod och en stark tro på sig själv för att nå sina mål. Jag beundrar verkligen alla som vågar slänga sig ut över kanten - önskar att jag kunde vara som dem....
Och du Monica...även om du inte har någon manager så gillar jag (och flera med mig) dina fantastiska verk, men det vet du ju redan :)
Ser fram emot att få se det senaste...
Ta det nu så lugnt idag, du borde kanske satsa på en eftermiddagslur... Massor av kramar..

Ninja sa...

Jag tror det är bra att vara lite "virrig" det är då det händer något :)....jag är också en virrig person.

Mor Tuta sa...

Tack för dina hälsningar och omtanke, det känns att det finns värme i dom.Den lilla familjen är fortfarande hemma här, behöver stöd och hjälp.
Jag själv sätter mej och knypplar när jag får en stund, bara för att koppla av.
Ditt glasarbete verkar vara roligt.
Kram fån bloggvännen Birgit

Annelie sa...

Det är klart att det är OKEY! (Jag har ju också "snott" den *skrstt*) Och du gjort en röd, häftigt!

Annelie sa...

Oj, är Bertil brun.....? *skratt*

Tigris Predikantan sa...

Tack för dina ord!
Ja, nu har lilla Bertil och jag "lekt" en stund"!
:)

Marie-Louise sa...

Hej vännen, vad du är duktig och jobbar långa timmar. Utställning, vad härligt! grattis grattis. Ja jag kan faktiskt tänka oss sitta där och plaska med fötterna och prata om allt mellan himmel och jord. Vad härligt det skulle vara. Jag har haft en mor och son kväll ikväll. Vi har pratat om jobb, lägenhet och pengar och kärlek. Nyttigt. Kram på dig, imorgon går jag på anställningsintervju.

Stina sa...

Är du iväg och jobbar fortfarande? Hur orkar du? Spännande med utställning, hoppas du visar upp det du ska ha med här på din sida - för alla oss som inte kan komma dit :)
Jaså, du ska ge dig ut på vift igen... Du vågar alltså chansa på att flygen ska gå normalt trots askmolnet som inte vill försvinna.... Du måste givetvis berätta mer, jag väntar med spänning :)
Nu måste jag knyta mig, ska upp tidigt imorgon.
Sov gott vännen...när du väl kommer hem och i säng.... Kram, kram