söndag 9 maj 2010

Besök-Fest


Godmorgon vänner, ånyo en grå & kall "vårdag". Men det ska vi idag se till att det blir ändring på......
Får besök av gamla vänner sedan ca 25 år tillbaka. De kommer på besök & stannar till imorgon. Bor i St-Raphael på Franska Rivieran sedan några år tillbaka. Kommer dock till gamla Swedala ibland. Så idag blir det fest & glam. Prata, prata, prata och så ska vi självklart äta gott också.

Önskar nu alla en bra dag och glöm ALDRIG bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Vänner är som stjärnor. Man kan inte alltid se dem,
men de finns alltid där

6 kommentarer:

Stina sa...

Är alla kuddar fluffade och tofsarna kammade?
Haha...jo, jag har sett Maria Montazami i aktion :)
Ni kommer säkert att få en alldeles fantastisk dag/kväll tillsammans. Synd bara att tiden har en förmåga att rusa i sällskap av goda vänner, som man dessutom inte träffar så ofta...
Vet du om att jag är född och uppvuxen i Svedala? Alltså orten Svedala...den finns på riktigt...haha :)
Ha en underbar dag - ät, drick och var glad...njut av stunden... Massor av goa, varma kramar till dig vännen.

Marie-Louise sa...

Hej min vän, vad trevligt med lite främmande av goda vänner. Det där är något som jag sörjer stort. Pga av min skillsmässa har jag misst mitt sociala liv, parmiddagar, familjemiddagar, semestrat och högtidsdagar tillsammans med goda vänner. Jag är i sorg och kommer nog vara så en tid framöver. 15 års socialt umgäng med nära vänner har helt plötsligt bara försvunnit. Jag träffar givetvis några av vännerna idag med men inte under samma förutsättningar. Nu blir det över en kopp te eller en stund på stan. Jag önskar dig en underbar dag och kväll. kramar i massor.

Fru Venus sa...

Hej :-) och tack för titten! Du är alltid välkommen tillbaka, men min blogg är ganska knasig...Däremot gillar jag din (och ditt glas) så jag stannar här!

Anonym sa...

Tack för titten! Och här hittar jag en dam som jag gillar! Champagne i all ära! är aldig fel. Gillar din beskrivning av dig själv! En dam med humor och självkänsla! Det blir fler besök från mig!!
Hulda

Marie sa...

Kära vännen. Vad mysigt med gamla bekanta på besök. Önskar er allt mys i världen. Kram.

Stina sa...

Då blir det med andra ord inte så mycket vila nästa vecka :) Ni har ju en del att ta igen...det är inte samma sak att prata i telefon som att träffas, så det är väl bra att ni får lite tid på er...
Du kommer antagligen att sova som en stock inatt - eller är du kanske alldeles för uppspelt? Ha det gott vännen...vi hörs! Kramiz