måndag 10 maj 2010

BÄÄ, bää


Det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt.......
Är nu uppe med tuppen, men det hade kvittat. För inte blir man varm när man tittar ut: grått, småduggar, små kallt och INGEN sol. Vag gör man då? : har trevligt med vänner som fortfarande är kvar & så förblir till imorgon.
Så "pået" igen & prata, prata, äta o dricka gott. Någon liten utflykt får det allt bli också!

Önskar nu alla en bra dag och glöm inte bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Den rätta vägen är att till en vän välja den som är
uppriktig, sällskaplig och förstående-

9 kommentarer:

Stina sa...

Go´morron vännen... Du blir väl alldeles hes av allt prat :) Förstår att du saknar lilla ulltussen - kan tänka att hon sitter utanför er dörr och vill komma in också... Du får smita ut en stund och gosa lite med henne..
Här skiner faktiskt solen, och jag som ska tvätta igen...plus en del annat. Det där dystra är inte så allvarligt, du vet..det kommer med jämna mellanrum... Just nu är jag mest förbannad eftersom jag hörde på radion att någon har tuttat på en kulturbyggnad här i stan. Det är inte första gången det händer, alla vet vem det är, men de lyckas aldrig sätta dit honom. Den här pyromanen är rikskänd - har härjat i Skåne i åtskilliga år, men även längre upp i landet.
Önskar dig en underbar dag, trots vädret....du har åtminstone gott sällskap..
Massor av kramar från din vän i söder...

Mor Tuta sa...

Gomorron är kanske lite sent att säga, men,men Vad roligt att få vara med goda vänner, hoppas du kan njuta av dagarna.
Här rullar dagarn på. Börjar känna av att jag blir sliten, men man vill ju göra allt man kan för sina barn barn när de lider.Tyvärr måste hon åka iväg till sjukhuset i dag pga komplikationer. Jag hoppas allt ordnar sej.
Själv ska jag sitta och njuta hos frissan ett par timmar idag, känns välbehövligt.
Glöm inte bort att även du är värdefull. Du betyder mycket fast vi inte känner varandra.
Ha en skön dag
Kramisar från Birgit

Mina dagar sa...

Kul att hitta hit!
Nu ska jag ta mig en titt runt här hos dig!
Dagens tänk var KLOKT:)
Ha en fin måndag
/Eva

Cina sa...

Goda vänner är skönt att ha!
Kallt har vi här med, gråmulet och lite trist faktiskt.
Ha det gott!

Tantaluran sa...

Hej
Såg din äckliga spindel här på din sida. Så pass äcklig att jag lånar den till min blogg, om det är okej?

Marie sa...

Hu ja, kyligt ända in i benmärgen. Känner mig down. Inget är kul och jag fryyyyser. Blä!
Mysigt med goa vänner som värmer och piggar upp. Ha det gott. Kram.

Snäckskalsdalen. sa...

Hej och tack för fina komplimanger om bilderna på min blogg!
Javisst är det måndag, men jag har fått gjort en massa i kväll. Skönt!
Agneta kram

Vero sa...

Go morron go morron. Här i Östhammar skiner faktiskt solen idag, men igår hade vi det också grått, grått, grått... så det var en perfekt kväll att tvätta på. ;p

Men idag skiner solen och då blir det middag tillsammans med ungdomarna ute efter jobbet. Ja, riktigt ute ska vi väl inte sitta men jag har lovat dem Sibylla-mat idag och det var evigheter sedan.

Önskar dig en fin dag och du, jag är glad att Bertil finns på "insidan" av min skärm. ;o)

Tjingelitjong!

Stina sa...

Go´morron vännen... Ja, du ser rätt...jag är uppe fast klockan bara är sju och jag har faktiskt varit så ett bra tag. Ska bege mig till stugan och påbörja vårstädningen...
Nej, jag var inte där ute och fotade elden, bilderna har jag snott från tidningen..
Ha nu en bra förmiddag tillsammans med vännerna, sen får du ägna resten av dagen åt vila... Kramiz