onsdag 14 april 2010

Vacker bild.


Vaknar till en solig dag, men ack så kallt nu på morgonen. Bilarna på gatan har frost på rutorna.....
Därför sitter jag nu och försöker sortera mina bilder i mappar....hur det nu ska gå?
Jag är såååå dum när det gäller datorer.

Hittade denna bild! kan inte låta bli att visa den....för den är så vacker, säger såå mycket och värmer mitt gamla hjärta. Det är en av våra kryddor Thelonious & hans mamma Elin.( Det är inte jag som tagit bilden)

Glöm inte bort att ni alla är värdefulla!

Dagens tänk: Sann kärlek kan inte döljas.

8 kommentarer:

Mor Tuta sa...

Tack för din kommentar, den var så fin. Jag tycker visst att du kan hantera en dator, det är så mycket olika saker man kan göra i och med den. Ett fantastiskt verktyg. Vi får också en extra krydda till hösten, den sjätte. Men tyvärr mår modern inte alls bra, är sängliggande största delen av dagen.
Ha en skön dag, jag ska städa och putsa fönster, se´n blir det nog en promenad i skogen.
Kram från en nyfunnen vän

Tigris Predikantan sa...

Vackert!
:)

Stina sa...

Nu är jag hemma igen...det var ungefär som vanligt, inget nytt. De tycker att jag är jobbig och dryg eftersom jag ständigt ifrågasätter, men mina handledare är trots allt ganska okej. Det är jättegulligt av dig att tänka på mig och det känns riktigt bra att ha dig där ute i cyberrymden som stöttar och ger goda råd.
Kan du komma hem till mig och sortera mina foton i mappar också? Jag har en salig röra, fick nästan spel häromdagen när jag letade efter en speciell bild... Annars är jag en väldigt ordningsam person, men jag ger mig aldrig tid till att fixa det där. Nu ska jag alldeles strax bege mig ut i det vackra, men kalla, vädret. Ha en härlig eftermiddag! Kram

Marie sa...

Fantastisk bild. Så mycket värme och kärlek. Att få "extra kryddor" i livet har jag förstått är fantastiskt. Vad roligt att det kommer två till. Tack för info om Leonard. Väldigt omtänksamt av dig vännen. Blir så glad och tacksam :-). Jag kommer dock vara på landet i Värmland den tiden så jag hoppar nog på den konserten. Hallå förresten, vadå dum på datorer!!!! No no no inte ett så´nt språk du goa vän. Man är aldrig dum på nå´t bara lite långsammare och ibland nogrannare brukar jag säga ;-). Du är en klok duktig kvinna kom ihåg det. Kram på dig kära vän. Nu ska jag mysa med la famiglia sedan blir det tidigt mys i sängen med min andra man (ja du får läsa på min sida). Ha en fin kväll. Kram i kvadrat.

Gudrun sa...

Fin bild, ömhet och närhet, kärlek och öppenhet.
Så sant kärlek och förkylningar hörs och syns.

Önskar dig en bra dag och tack för besöket.

Marie-Louise sa...

Hej min kära goa vän, jag skrev ett inlägg när jag satt på jobbet idag, men tydligen så kom inte det med? Jag gillar bilden skarpt, väldigt varm och kärleksfull. Om ett antal år kanske jag också få uppleva att få lite extra kryddor. =) Magnolian är fotograferad i Västerås stadspark, så vacker! På tal om mitt yrkesval så känner du mig väl, trots att vi aldrig träffats live. Vännen, mitt i prick, jag ska bra bestämma mig för vilket av dina förslag som går att genomföra. Ha det så underbart på din resa nu med din älskade man. Du finns i mina tankar varje dag. Jag kommer sakna dig men vi hörs snart igen. Soliga varma kärleksfulla kramar till dig.

Marie sa...

God kväll vännen. Måste ju bara kika in och önska er en underbar resa till Berlin. Kram.

Stina sa...

Kära bloggkompis, önskar dig och mannen en alldeles fantastisk resa till Berlin. Du håller antagligen på och packar som bäst nu :)
Hoppas solen skiner på er under hela semestern, det är ju aldrig fel när man strosar runt i en storstad på våren.
Mötena måste jag gå på varannan vecka, sen ska det redovisas sökta jobb och annat däremellan.
Jag är en kontorsråtta, har sysslat med lite av varje inom administration och service. Är däremot inte det minsta intresserad av siffor (även om jag har ekonomisk utbildning).
Nu ska jag göra mig en kopp te, sätta mig i soffan och deppa en stund... Hade viss kommunikation med "mannen" idag och det gick inget vidare, tror det är kört...är ledsen, besviken, allt...

Ha det så jättebra vännen min, roa dig och njut av varje sekund. Jag kommer att sakna dig sååååå mycket... KRAM!!!!