måndag 12 april 2010

Paradiset


Godmorgon vänner. För några år sedan visades en dokumentär film( Paradiset) som handlade om ett äldre par. Där mannen bestämde att en fondvägg skulle tapetseras om i sommarstugan. Hustrun tyckte INTE om tapeten! När vi såg denna film, låg vi nästan dubbla av skratt min man & jag.
Såg ni den? Tapeten & det finns även som tyg heter Paradiset och är disagnad av Josef Frank.

Idag skall vi lämna en gammal fåtölj till en tapetserare som skall klä vår stol med tyget Paradiset. Se bilden...visst är det vackert? Kommer att passa vårt hem mycket bra. För vi bor i Paradiset.

Glöm aldrig bort att ni är värdefulla!
Dagens tänk:
Livet är självt det största kalaset

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, det är väldigt vackert och gör sig nog jätte bra på möbler men en hel vägg blir nog ... för mycket! *ler*
:)

Tigris Predikantan sa...

Nej, har inte sett den ... kanske borde?

Stina sa...

Passar säkert fin-fint på er fåtölj... Det beror ju en hel del på vad man har för färgsättning och mönster i omgivningen där den ska placeras. Det är ett vackert mönster, men jag hade definitivt fått klaustrofobiska känningar i ett rum med den tapeten. Jag vill ha ljusa väggar, allra helst om det är begränsat utrymme. Jag kan däremot tänka mig en färgglad, mönstrad fondtapet. Nu är jag faktiskt också på G...till affären...inga häftigare äventyr idag. Ska sysselsätta mig med brevet i eftermiddag. Ha det så gott kära bloggkompis! Kram

Marie-Louise sa...

Klart fotöljen kommer bli underbart vacker i detta vackra tyg. Jag älskar det. =) Den kommer även bli pricken över i i ert paradis, vännen. Jag blir så glad när jag läser om dig och din man, det är underbart med kärleken. Jag har tyvärr inte sett filmen, men nu blev jag sugen att göra det. Idag ska jag lämna in min bil som gått sönder och sedan ska jag träffa C, <3. Har lite ont i halsen, vilket är jättetråkigt för jag vill träna. Men en sak i taget, eller hur? Ha en underbar dag. Lyser solen hos dig? Det gör den här. Många varma soliga vår kramar till dig.

Elin sa...

Ha, ha, vad skönt. Då är Hökarängen också en bit av paradiset för jag har den där som bordsduk i köket mellan varvan. Kanske är dess ofållade och tvättblekta status en direkt temperaturmätning på vårat lilla paradis.

Mor Tuta sa...

Ja det blir en "färgklick" i paradiset. Blir säkert jättefint.
Vad skönt att ordningen är återställd hos er. Här blir det tomt i veckan, bara katten och jag. Tur jag har honom...
Ha det gott
Kram Birgit

Randiga Tråden sa...

Snyggt tyg Paradiset, fåtöljen kommer att bli så snygg.

Anonym sa...

Tyvärr är detta mönstret inte Paradiset. Paradiset gjordes bara som tapet. Josef Frank tyckte inte att man skulle använda samma mönster på tapet som på textilier och därför formgav han 12 stycken mönster enbart för tapet. Paradiset är ett av fyra mönster som är i produktion idag.
Bra att veta. :-)
/Paula