måndag 12 april 2010

Paradiset 2



Nu slutar jag dagen med att visa er bilder från vårt Paradis.
Solen har lyst, men kallt i skuggan och en liten lätt vind.
Fåtöljen inlämnad och sedan har vi jobbat i trädgården. Som jag tidigare berättat är det ingen "lätt" trädgård. Många, många, etager både på framsidan o baksidan av huset.Trappor, trappor o åter trappor. Men vad gör man inte för vi har en bedårande utsikt över Vättern, två städer & Visingsö.

PS: om ni tittar till hö i bilden. Där är han: mannen i mitt liv!
Mannen som betyder väldigt mycket för mig & som bor i Paradiset med mig.

Avslutar med: Vackert är allt
som ses med kärlekens ögon

7 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Ni har ett underbart paradis och ni verkar vårda detta med kärlekens hand. Jag är så glad för er skull. Jag sitter här lite snopen idag, C kom hit, vi hamnade i en het diskussion och han reste sig och gick. Inte ett ord har jag hört från honom trots flera sms från mig. Lite ledsen är jag =( Kram på dig vännen. Tänk om man skulle få ha en utställning någon gång. Med tanke på mina bilder, men då måste man nog ha kontakter.

Tigris Predikantan sa...

Uff, blev andfådd bara av att titta på vad det är för trappor *ler*!
Skall kolla upp den, "Paradiso"!
:)

Ninja sa...

Han med tunnan????

Stina sa...

Ni ser ut att ha en hel del att sysselsätta er med... Planterar ni sommarblommor också eller har ni mest perenner? Det värsta är väl att rensa allt ogräs som dyker upp i alla vrår, det är ett evighetsarbete. Kunde inte mannen vänt på sig när det var fotosession på gång, eller han vill vara inkognito?
Nu är faktiskt brevet översatt, till engelska. Det är till mitt fadderbarn, eller egentligen hennes föräldrar för lillflickan är bara fyra år. De bor i Ecuador och pratar spanska, men det kan jag inte så organisationen där borta får översätta från engelska.
Ester mår alldeles utmärkt, hon ligger här bredvid och undrar när vi ska gå och lägga oss. Själv grunnar jag på om jag ska ge någon en chans till...eller inte..
Ha det så bra i ditt paradis... Go´natt o sov gott! Kram

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Puh...jag blir trött bara av att läsa om alla era växter, buskar, träd och odlingar. Jag tycker också det är roligt att pyssla i trädgården, men det kan bli för mycket.
Jag har tappat snart 20 kg, allt som allt, under cirka 1 års tid. Jag har INTE bantat, men rört mig betydligt mer än tidigare samt lagt av med godis...förutom nån chokladbit ibland :) Det återstår ett par kilo, sen har jag nått den vikt jag hade innan jag började missbruka både mat och godis.
Vad beträffar singellivet så har jag egentligen inte något emot det, trivs ganska bra i min ensamhet, men jag dras till den här karlsloken... Tråkigt nog har jag svårt för att lita på honom, han har svikit mig och tycks inte begripa det själv.
Kram på dig vännen min, vi hörs imorgon...

Ps. Ursäkta att jag kladdar till det på din blogg, men det har hängt sig och blivit helt konstigt flera gånger...grrrr.

Randiga Tråden sa...

Vad underbart ditt Paradis ser ut.