söndag 11 april 2010

Ordninge återställd.


Solig vårdag, dock inte så varmt & blåsigt. Men man kan inte få allt...
Cykeltur stog på schemat idag. Skönt och hjälm hade jag på mig!!! Viktigt, viktigt.
Pysslat lite i vår trädgård. I vår källare har vi ett rum med "små blommor" som bara väntar på att få komma ut. Dessa har också fått lite omsorg idag.

Sedan har nu min älskade man återkommit. Så nu är allt frid och fröjd.
Hoppas att ni alla har haft en skön helg.

Slutar dagen med: För kärleken är ingen vind för kall.

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Sambon och jag har haft en skön avkopplande helg vi med (nåja, sambon har bl.a tvättat alla fönster och så...)! *ler*
:)

Marie-Louise sa...

goaste vän, trevlig dag hör jag. Härligt! Jag har haft en underbar helg med C, ny är jag så kär så kär. Vill inte att han ska åka men han måste. Jag längtar till nästa gång vi får flera dagar för oss själva igen. Har inte tagit några bilder i helgen alltså har jag legat lite lågt med fotoutmaningarna. Men vi planerar en utflykt till mälarens klippor så fort vädret tillåter. Ha en fortsatt trevlig kväll. Tusen goa kramar

Marie sa...

Låter som en toppen dag. Skönt att maken är tillbaka så du kan sova gott i natt ;-). Själv har jag pysslat i rabatterna lite och sedan blev det lite köp, eller rättare sagt storköp. Ny bil beställdes i dag. Häpp och så har man gjort av med måååååååånga slantar ;-). Vilken lycka att ha den förmånen att kunna införskaffa sig ett nytt fordon. Inte alla förunnat, det vet jag. Mmmmm, bra har jag det. Japp.

Stina sa...

Då får du alltså äkta vara att kampera tillsammans med i sängen inatt :) Något mysigare än halsduken, eller??

Jo tack, Ester mår bra och är smått sur för att det inte längre framdukas fyra små rätter till henne... Igår vägrade hon att äta den sortens mat som jag hade blandat medicin i för tre veckor sedan... Hon kom minsann ihåg det, men till slut blev frestelsen alltför stor så hon provsmakade :)
Ha en härlig kväll tillsammans med mannen din... Kram

Stina sa...

Tack snälla du för alla fina komplimanger... Själv tycker jag förstås att alla andra tar mycket bättre bilder, men jag släpar kameran med mig nästan jämt och gillar verkligen att fotografera. Det är ett fantastiskt sätt att koppla av på och att upptäcka detaljer i sin omgivning som man kanske aldrig hade gjort annars. Tyvärr har jag inte någon systemkamera, dvs ingen digital sådan, det finns helt enkelt inte utrymme till några ekonomiska utsvävningar när man lever på a-kassa. Men jag klarar mig ganska bra med den lilla, även om kvalitén blir sämre.
Grisarna är alltså inga riktiga grisar utan två födelsedagsgrisar...min svägerska och en kompis dotter :)Det är lite pga det stundande 40-års kalaset som jag tidigarelägger besöket hos frissan, men det är faktiskt 5 veckor sen jag var där och det lär bli 7 innan jag får en tid... Mitt hår växer som ogräs, mer än två månader kan jag definitivt inte vänta.
Nu ska jag alldeles strax krypa under täcket och läsa en bra bok samt klia Ester med den lediga handen :)
Hoppas du sover gott inatt, men det gör du säkert, nu när mannen ligger bredvid. Kram