söndag 11 april 2010

Längtan.....


Godmorgon vänner, nu har vi åter en ny dag med nya möjligheter.

I dag är det längtan som "gäller". Jag har sovit ensam i natt, utan min älskade man!
Som jag tidigare berättat är vi ETT. Vi är fortfarande efter alla år sååååå förälskade, kära, goda vänner, passionerade..ja det finns inte ORD för vår tillhörighet. Men ni ska veta att vi är väldigt tacksamma över varje dag vi får i varandras närvaro!!!!!!! Ja, så detta med sova ensam (har inte gjort det på ca 2 år)

Vi somnar alltid med att vi håller varandra i handen, vaknar någon av oss-så läggs armen, handen på den andres hudyta. Med andra ord så sover vi med lite hudkontakt hela natten. Vad hände i går när jag skulle lägga mig: i min mans säng låg en hoprullad halsduk som skulle föreställa hans arm....!!!!!(de var mannen som gjort det) Tror ni att jag kunde somna med hans hoprullade halsduk? nej, nej, nej.
Han kommer hem i kväll!!!

Önskar nu alla en bra dag och glöm aldrig bort att ni är värdefulla.
Dagens tänk: Kärleken är som dagg,
den faller både på smuts och på lilja.

5 kommentarer:

Stina sa...

Go´morron kompis! Kan tänka mig att du är trött efter gårdagen. Det gör säkert susen med en portion sol och frisk luft, sen blir det väl ännu bättre när mannen är på plats igen...
Gulligt av honom att placera halsduken hos dig i sängen, men jag förstår att det inte riktigt fungerade. Hade du inte ens kissen hos dig inatt? Jag ska också bege mig ut i solen, molnen och vinden... Det är lite blandad väderlek idag, men i alla fall uppehåll...än så länge... Efter promenaden har jag ett brev att skriva, det kan inte vänta längre, kanske ett sms också...vi får se... Ha en underbar dag och cykla lugnt! Kram

Mor Tuta sa...

Visst är det en förmån att få ha varandra ett helt liv utan att tröttna.Att det bara blir bättre och bättre, det är inte alla förunnat. Få somna tillsammans är underbart, men vi är inte så lyckligt lottade att vi får sova tillsammans varje natt. Min man har jobbat borta i veckorna sedan barnen var små, men nu lite mera sporadiskt, så att vakna med maken bredvid sej är en stor lycka. Men man anpassar sej efter hur livet är och nu ser vi fram mot en pensionerad man, redan vid 60. Något för allt slit i livet..
Ska gå och gratta en 84-åring snart, det är också lycka.
Kram Birgit

Stina sa...

Mycket fin liten dikt...den gillar jag :) Precis vad jag behövde när jag sitter här och velar.... Nu är det i alla fall hög tid att laga middag, det vet jag bestämt!
Kram, vi hörs...

Marie sa...

Så fint du beskriver din och din mans kärlek och samhörighet. Jag gläds med er. Hoppas vi får uppleva detsamma. 28 år tillsammans varav 19 som gifta ;-). Det är jag stolt över. Visst ska man vara det. Kram på dig.

Ninja sa...

Vad gulligt av honom ...en hoprullad halsduk underbart :) Jag sover också ensam, har gjort det ett par nätter nu. Min man arbetar borta emellanåt och jag kan inte följa med så jag är van. Vi gillar att återförenas och ha upplevelser att delge varandra, det finns något positivt med att vara ifrån varandra ett tag också......