tisdag 6 april 2010

Pingvin som hjälp


Kära vänner, nu har vi åter fått en dag till att lägga i våra livsarkiv.
Jag har njutit av en (halv) vacker vårdag. Använt min högra hjärnhalva(målat) med hjälp av solen fick jag ett underbart ljus. På mitt stafli står en påbörjad oljemålning.

Men det var "trögt" att komma igång. Så pingvinen hjälpte mig att "vakna"

Hoppas att ni alla känner er nöjda över dagen & önskar God Natt med följande:

Den högsta lyckan i livet är vetskapen
att man blir älskad för den man är,
eller rättare sagt,
blir älskad trots den man är.

2 kommentarer:

Stina sa...

...eller både och... Ingen är felfri, men nåt finns väl inom oss alla som är värd att bli älskad för..
Skulle inte du vila idag? Men du kopplar förmodligen av vid stafflit också, fast på ett annat sätt än i soffan...
Go´natt och sov gott! Kram

Stina sa...

Hej igen... Jo, de där ärtorna..jag blötlägger också i minst 12 timmar, kokar i ca 2, men det hjälper inte. Tycker att kvalitén har försämrats märkbart de senaste åren. Man kan koka ärtsoppa på gröna ärtor också, men jag har aldrig testat. Jag gillar egentligen inte gröna ärtor, bara de där små, petit pois. Ärtor är en klängande baljväxt, sen finns det väl olika sorter. Ta det nu lugnt med kaffet innan du ska gå till kojs annars blir det ingen sömn för dig inatt. Kram