torsdag 1 april 2010

Helg


Godmorgon vänner, nu stundar en storhelg som folk oftast är lediga i några dagar.
En helg som man oftast äter ägg,sill och annat gott därtill....
Nu samlas vi från norr till söder och vårt hus skall fyllas med glädje, lek, tacksamhet, trevlig samvaro, god mat, lagom med motion, m.m.m.m.

Visste ni att August Strindberg skrivit en teaterpjäs som heter Påsk?( 1900)

Önskar alla en Glad Påsk.Glöm aldrig bort att ni är värdefulla!

Dagens tänk: Gåvor i form av tid och kärlek
är ofta de gåvor som når längst
och betyder mest.

9 kommentarer:

Stina sa...

Nä Monica, det funkar inte att göra allt samtidigt...men jag är precis likadan..fullt ös när det väl gäller :)
Det är inte heller så klokt att starta sådana stora projekt sent på kvällen, när man är trött.. Men du fixar det säkert under dagen, och jag tror inte att det blev pannkaka av allt du gjorde igår. Sen spelar det ju faktiskt ingen större roll hur det ser ut...det viktiga är smaken och den brukar finnas där ändå. De som kommer bryr sig nog inte om det estetiska, det viktiga är att träffas och ha det trevligt tillsammans.
Ha nu en superskön och rolig påskhelg! Kram

Ninja sa...

Din profilkatt är väldigt vacker.....och nu är det helg, har knappt fattat det, fullt ös in i det sista. Men nu är det fyra dagar ledigt....jag har handlat lite italienskt vin så att jag kan börja drömma....

Tigris Predikantan sa...

Ja, inga som ringt på min dörr än ... kanske är det hos dig?
:)

Mor Tuta sa...

Jag vill önska dej en Glad Påsk med alla runt omkring dej, men var rädd om dej.
Kram Birgit

Marie-Louise sa...

Goa Monica, tack för dina fina ord. Jag vill önska dig Glad Påsk och många mysiga stunder med dina nära och kära. Många goa påskkramar och påskpussar från mig. Njut nu!

Ninja sa...

Jodå visst är det Frisse....tevlig helg på dig!

Stina sa...

Springer du efter dem eller de tröttar ut sig på egen hand? Ja, jag tror nog att kissen firar påsk på annat ställe, de brukar inte gilla så mycket stoj. Min snarkar gott på dynan jag lagt ut till henne på golvet, men hon hoppar upp i säng och soffa som vanligt igen nu. Det verkar som att hon är helt återställd, men det kan ju komma tillbaks. Har inte lyckats få tag på veterinären än, men snart ska hon på återbesök, får ta det då. Hur gick det förresten med bröd och allt?
Skickar dig en massa bamsekramar från både mig och Ester... Ha en riktigt härlig helg med dina nära och kära!! Vi hörs....

Stina sa...

Stackars kisse....kan du inte sätta ut mat till henne?? Men då sitter förmodligen snart hela grannskapets samlade kattkår utanför er dörr... Jag förstår exakt hur du känner dig... Jag tror förstås att om hon blir riktigt hungrig så besöker hon säkert er trots gästerna, såååå hemskt vilda är de väl ändå inte.. Nu ska även jag dra täcket över huvudet... Go´natt & tack för alla snälla ord i din kommentar!

Stina sa...

Hej svejs! Allt väl hoppas jag.. Här i Skåne är det strålande solsken och jag ska strax (eller rättare sagt om några timmar när jag kanske har blivit färdig med morgonbestyren..) bege mig ut på stan och mingla med alla tillresta konstkonnässörer :)) Ha en fortsatt härlig påskhelg! Kram