fredag 30 april 2010

Glas o åter glas.






Godmorgon vänner, här kommer lite bilder från gårdagen som jag lovade. Kan bara säga att det inte är så glamoröst alla gånger. Jag arbetar i KALLT( vilket är mycket vasst) glas - som sedan hettas upp i 900 grader. MÅNGA verktyg användes, lätt att skära sig(sätta på plåster)smutsigt( slipar)m.m. Så mina händer är inte vackra efter en heldag. Inget för ny målade naglar, ha,ha,ha
Önskar nu alla en bra dag och ni vet att ni alla är värdefulla.

Dagens tänk: Blotta känslan i att leva är glädje nog.

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Wow, fatet ... magnifikt!
Ha en trevlig Valborg!
:)

Stina sa...

Go´morron vännen... Nu är även jag på G, det tar sin lilla tid att vakna :)
Gjorde du allt detta igår? Du är synnerligen effektiv...det hade tagit mig minst ett halvår att åstadkomma så mycket (och jag vill inte ens tänka på hur det hade sett ut...haha..). Hela kollektionen är underbar, så vackert... Du har det där magiska skimret på fatet också, det ger ett 3-dimensionellt intryck...så häftigt...
Ger ni er iväg till Stockholm idag eller?
Strax dax för mig att susa till badhuset...
Hörs vi inte så ha en härlig och glad Valborg!
Massor av varma kramar till dig...

Vero sa...

Det där blåa fatet är helt ljuvligt. Så otroligt vackert. Så vackert att jag vill slicka på det. Hahaha... låter ju helt sjukt, men du kanske förstår. Hihi....