söndag 25 april 2010

Flaggan nedtagen!


Vilken underbar solig o kärleksfull dag vi haft idag.
Min man hade bokat bord på en Herrgård utanför vår stad. Där åt vi en underbar lunch/middag. Njöööt i timmar.
Sedan åkte vi vidare, för vi hade med oss en kaffe korg. Stannade på ett mysigt ställe, ut med filten på det varma gräset.
Drack kaffe och läste kvällstidningarna. Så kom stunden när vi skulle UPP från filten på marken. Vi skrattade så vi låg dubbelvikta. Vi kom INTE UPP, de gamla lederna var såååå stela....vi skrattade & sa: tur att ingen ser oss. Där stog vi som två "kossor" och hade stora problem att komma upp på benen. Men till slut så fixade vi de. Denna dag blir ett kärt och roligt minne för oss båda.
Det är bara så att vi ibland tror att vi är 20 år.....men verkligheten är en annan.

Flaggan är nu nedtagen efter konstens alla regler! Hoppas alla grannarna är nöjda!

Avslutar dagen med: Vackert är allt som ses med kärlekens ögon.

5 kommentarer:

Stina sa...

Att skratta är bästa sättet att hålla sig ung...det är mycket mer effektivt än alla dessa rynkkrämer och plastikoperationer...
Jag tror också att jag är 20 emellanåt, kan inte fatta vart alla år tagit vägen, puts väck bara sådär... Men jag tror det är mycket sundare att tänka så än tvärtom - alltså hänga upp sig på en siffra som egenligen inte säger ett dugg..
Vilken fantastisk dag ni har haft, synd att gåsen strejkade...annars hade jag dykt upp som gubben i lådan :)
Vad åt ni för nåt gott?
Ha en fortsatt bra kväll vännen, vi hörs.. Kram

Tigris Predikantan sa...

Ja, men det är fint att även kunna "bjuda" på sitt elände!
:)

Marie-Louise sa...

Vilken härlig dag ni har haft, ni är så måna om varandra. Jag skulle ha velat ha sett era försök att komma upp från filten. Ett gott skratt gör gott för själen. Ja, jag har förstått att du har vandrat samma väg som jag. Det är skönt att veta att man kan komma ut på andra sidan och leva ett gott och härligt liv igen. Du är en förbild för mig, gullhöna där. Sov gott när det är dags och jag kramar om..

Marie sa...

Åh vad jag hoppas min C och jag får uppleva det ni upplever. Hopp finns. Still going strong efter 29 år och ännu inte 45+. Vill inte veta vad statistiken säger..............vill bara njuta av oss här och nu :-). Herre min ge vad jag skrattar åt ditt inlägg vännen. Som "kossor" skriver du. Trillar skratt tårar faktiskt :-). Låter som om ni haft en kanin dag och vansinnigt fin bild ni fick. Himlen var ju gudomligt vacker! Önskar er en underbar natt. Kram.

Stina sa...

Go´morron vännen! Du kommer säkert på något, det brukar lossna efter några koppar kaffe :)
Men ibland är det bara tomt, känner igen syndromet... Mina prickar är kvar, även om det inte lika många längre. Inte så himla kul, det vankas ju 40-års fest på onsdag... Vi har vackert vårväder även idag, men det tycks aldrig bli varmt här vid kusten. Det pratas om 17 grader, men vi har säkert inte mer än 7 :( Jag ska träffa "du vet vem" om några timmar....kanske inte speciellt smart att ses, men...kärleken slår ut allt förnuft...
Hur har det gått med kissen? Pratade du med grannarna?
Har mannen putsat alla sina medaljer nu så att de glänser fint inför morgondagens möte med Ers Höghet :)
Ha det så gott kära du, vi hörs! Kram på dig...