söndag 21 mars 2010

Snart är det Påsk


Godmorgon, vaknar till en grådisig dag plus 2 grader. Vi har inget planerat för dagen! Bra, då ska jag "ta mig i kragen" och göra klart mina Påskkort. Det ser ut som ett bombnedslag på min arbetsplats(där jag gör kort) Skall försöka få lite ordning på detta nu idag.
Min man skall hjälpa mig med att göra "ställ/ram till två glas reliefer som jag också tog med hem i veckan. Om det lyckas, visar jag dem sedan.

Nu önskar jag er alla en skön & härlig helg. Tänk på att de är vilodag i dag!
Sist men inte minst: glöm aldrig bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Oplanerad tid är inte bortkastad.

7 kommentarer:

Stina sa...

Go´morron…eller kanske go´middag för dig… Jag tog mig en ordentlig sovmorgon eftersom min förkylning verkar ha nått sin peak och jag kände inte alls för att lämna sängen.
Jag blev otroligt rörd över din kommentar…du är alldeles för snäll… Inte ska du skänka bort dina verk som du har slitit så hårt med, dessutom kostar materialet. Jag vet att man får betala åtskilliga hundralappar för den här typen av hantverk…så det så! Jag skäms för att jag var så himla framfusig och skrev att jag ville ha alla dina smycken, men jag gillar dem ju…
Angående färgval…ja, min favorit är förstås lila, men jag tycker också om blått, rött och grönt – det beror lite på kombinationer och nyanser. Men du…jag kan väl få betala…
Vad beträffar Apoteket…Kronans Droghandel låter åtminstone häftigare än Medstop…och det är inte helt fel att kunna använda MedMera-kortet, det ger ju poäng :) Får man verkligen poäng på läkemedel också? I så fall är det bättre än Medstop-kortet, där räknas nämligen inte läkemedel av någon form som bonusgrundande varor.
Och mitt skrivande…jo, jag har visserligen haft intresset sedan jag lärde mig att hålla i en penna – har valk på långfingret som en svit av allt präntande :) Men….jag är aldrig, aldrig, aldrig nöjd – redigerar till vansinne och skulle därför inte fixa en deadline eller kunna skriva en bok…hade förmodligen bara kommit till första kapitlet :))

Ha en riktigt härlig dag med dina påskkort!

P.s Min dator är nog också förkyld..hänger sig hela tiden och jag får starta om skiten..inte alls kul...grrrrrr.

Marie-Louise sa...

Vilken härlig kreativ människa du är, vännen. Det ser så härligt stökigt ut på din kortplats. Låt det vara så,,.... =) Hoppas du får en trevlig dag och att jag får se dina glasalster sen. Lycka till, till mannen din. Jag vilar och vilar, vagel i ögat och allmänt trött. Det skulle finnas utkörning av husmanskost och inte bara snabbmat. Kram på dig.

Stina sa...

Vad jag säger...jo, att jag vill ha en Kronans Droghandel här också! Det var ju värst vad du är envis, nästan lika envis som min bacill :)
Speciellt orolig blir jag inte...nä då...
Jag glömde ju berätta vad Ottoglass är för nåt, blev något irriterad på min strulande dator och över att jag fick skriva om 3 ggr.
Ottoglassen är världsberömd...i Skåne :) Otto hade från början en glassfabrik som faktiskt är känd i hela Sverige, nämligen Åhusglass. 2001 lämnade han företaget eftersom han tyckte att det hade växt sig alldeles för stort och trivdes nog inte heller efter att Ingmans Food tagit över. Han kan dock inte hålla sig borta från glasstillverkningen och startar en liten fabrik i Hässleholm. Så småningom sprider sig ryktet om den goda, välgjorda glassen och produktionen ökar snabbt. Nu finns fabriken i Yngsjö och han levererar till hela Skåne, kanske även till fler ställen, har inte riktig koll. Han använder sig inte av några lyxiga förpackningar, men däremot de bästa råvarorna och glassen är gudomlig. Sortimentet är inte direkt stort, men även det har vidgats de senaste åren. Från början fanns det endast en liters förpackningar, men nu har de även strutar, tårtor mm. Om du är intresserad kan du titta in på www.ottoglass.se :) Ha en fortsatt skön söndag! Kram

Marie-Louise sa...

hej käraste vän, hjärtat är av glas som är nedstoppad i en genomskinlig klump av glas med lite luftbubblor på. Vi skulle nog säkert köpa upp en hel inredning om vi kom igång. hahhaha Jag tar det lugnt, inpackning i håret ligger jag i soffan efter ett bad med badbomb. 'Snart får jag lite gott godis också. Jag är ledig måndag och tisdag så jag har några dagar på mig att hitta tillbaka till mig själv. Kram och tack för din omtanke om mig. Det värmer så gott.

Marie-Louise sa...

Hej igen vännen, titta in till mig. Jag vill ge dig en liten tanke. Kram
http://mittvilorum.blogspot.com/2010/03/ett-award-vill-jag-ge-till-en-van.html

Ninja sa...

Påsk....det innebär att vi måste bestämma vilkas föräldrar vi ska hälsa på... eller så får vi sära på oss och hinna med båda

Stina sa...

Har "gäst-kissen" dykt upp än? Kan du inte speja lite diskret utanför hennes ordinarie bostad? Jag förstår att du är orolig, känner så väl igen mig... Nu ska jag slänga mig på soffan en stund, sen sängen...
Kram!