måndag 29 mars 2010

Regnet öser ner


Godmorgon vänner,regnet det bara öser ner & jag blir så blöt om både strumpor och skor....
Min man är ledig idag: så projektet för dagen blir cement/sten/m.m. Vi bor i ett gammalt K-märkt hus med "miljoner" trapp-avsatser för att nå ytterdörren! Problemet är nu att den kalla/snöiga vintern förstört en del trappsteg. De är såååå vackra & troligen gjorda när huset byggdes. Nu har vi fått tag i en "old man" som lär var duktig på olika blandningar. Dit ska vi & hoppas att han kan lösa vårt problem

Låter det inte roligt.....???? Ska försöka ta bilder på våra trappor så ni förstår att de är många......

Önskar nu alla en bra dag och glöm aldrig bort att ni är värdefulla.

Dagens tänk: Varaktig lycka kommer inte av vad du får,
utan av vad du ger.

3 kommentarer:

Stina sa...

Go´morron! Jodå, vi står på benen idag också... Jag ska besöka biblioteket, försöka hitta födelsedagspresenter till minst två personer som fyller år i veckan, samt putsa några fönster. Ester har ätit och verkar lite piggare, men hon är inte sig själv än.
Lycka till med trapprojektet... Tur att ni har fått tag på en expert som vet hur man ska gå tillväga. Ha en bra dag! Kram

Tigris Predikantan sa...

Den trappa måste du visa!
:)

Marie-Louise sa...

God morgon min goaste vän. Jag är så tacksam att du finns där ute och lyssnar och ger goda råd. Jag håller med dig precis om regnbågen. Den ska njutas inte jagas för eventuella skatter. Lycka är inte rikedomar utan närvaro här och nu och att ge och få kärlek. Ha en bra dag med trapprojektet, spännande att se senare. Många goa kramar ger jag dig.