lördag 6 mars 2010

Kyssen


Ja ni, nu fortsatte mitt liv i MYCKET "sus & dus". Många pojkar passerade revy, studentlivet med fester,vin,cigaretter & levde livets glada dagar.
Studerade dock mellan varven(tur)Men här kommer en söt historia: Hade aldrig kysst en man tidigare! Mannen blev en dalmas som läste medicin(troligen en klok läkare idag?) Han kysste mig passionerat, efter ett låååång stund såg han mig djupt i ögonen & sa: Monica man kan andas genom näsan när man kysser varandra. Jag var troligen helt blå av syrebrist o trodde jag skulle dö.Visste inte hur man gjorde.Men akta er att jag lärde mig det sedan!Nu är jag en "hejare"på kyssar.

(Får nog korta ner min historia)Blev kvar i Uppsala i 13 år, gifte mig(ej med dalmasen! Denna mannen tog mig till Malmö och sedan efter något år till Jönköping. Här blev jag avpolliterad. Inga barn.
Inom mig har konst i alla former,natur o medmänsklighet följt mig hela livet. Har en konstnärs själ och är en sökare. Började måla redan i Överkalix & fortsatt under åren. Gott mååånga kurser i allt mellan himmel och jord. Min första tavla köpte jag i Uppsala av mitt studielån(levde på stekta bananer i många veckor)Har idag en hel del konst på väggarna. Ja, ni ser ju själva att det måste bli ett slut. Nämligen hur jag träffade mannen jag är gift med idag. För de är också en så söt historia som man inte kan tro är sann. Men de är den. Den får ni som nattläsning. Ha en bra kväll.

2 kommentarer:

Elin sa...

ha, ha monica. vad roligt att du delar med dig med dina berättelser. lite bekant, lite nytt. får säga att jag & vi är hemskt glada att du hamnade i huskvarna så att vi sedemera fick träffas...

Marie-Louise sa...

mys och spänning känner jag när jag läser din berättelse. kram