onsdag 10 mars 2010

Kärlek


Vänner, nu har vi ett nytt vitt blad som skall fyllas idag.
Börjar dagen med kärlek. När jag vaknade i morse, vände på mitt huvud- såg jag ett huvud med lite grått stänk i håret sticka upp från täcket. Sockerdricka bubblade i mitt bröst & jag tänkte: han är min, bara min....vilken känsla!!!
Jag vet att det inte är alla förunnat att få känna denna känsla. Kunde jag trolla skulle jag önska att ALLA skulle få uppleva detta i MOGEN ålder.

Avslutar med dagens tänk som är ett latinskt ordspråk:
Man kan inte dölja kärlek,
icke heller hosta.

Önskar alla en bra dag & ni vet väl att ni är värdefulla.

1 kommentar:

Stina sa...

Det är verkligen unikt...känner bara till ett par i min bekantskapskrets som hade ett sådant ytterst kärleksfullt förhållande. Hade... eftersom de tyvärr inte finns med oss längre, men de fick mer än 60 år tillsammans och var lika förälskade i varandra efter alla dessa år. Jag brukar tänka på dem när jag tvivlar på kärleken... Men visst stämmer ordspråket...för inte tusan kan jag dölja min kärlek till en viss person...även om jag borde..
Nu ska jag till frissan och ansa manen :)
Ha en riktigt bra dag! Kram