lördag 6 mars 2010

Berättelse


Godmorgon kära läsare, ni vet väl att ni ALLA är värdefulla?
Idag "kör" jag ett annorlunda "upplägg". Det blir troligen tre berättelser under dagen.
Jag är född & uppväxt i Överkalix Norrbotten ( titta på en karta)De första 18 år av mitt liv.
Själv brukar jag beskriva orten: högt upp, 2 mil nedanför polcirkeln, 5 mil från finska gränsen. Brukar avsluta med: det är lika långt till Paris om man åker ner från där jag bor idag(Huskvarna)
Enda barnet, bodde hemma till jag var 16 år-sedan var jag inneboende hos en gammal dam i Kalix(7 mil från hemmet) där jag tog studenten. Skötsam & läste,läste o åkte hem till föräldrarna varje helg. INGET NÖJESLIV!
Vid den tiden hade jag ALDRIG tex.sett en stad,fruktträd,tåg,aldrig varit tio mil utanför mitt hem mm. Min värld var väldigt liten.
Men så en dag kom en kompis till mig & visade ett fotografi på Uppsala Domkyrka. Oj vad vi tyckte den såg "maffig" ut- ska vi flytta dit?
Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

God morgon vännen, vad trevligt att få lite bakgrund till vem du är och var du kommer ifrån, väntar på resten av berättelserna. Själv sitter jag med sonen vid köksbordet och äter frukost medan han berättar om sin vecka med mormor och morfar i Sollerön. Ha en bra dag. Kram

Ninja sa...

Överkalix där har jag hör och häpna faktiskt varit...
Jag var och besökte en god vän som då bodde i Kalix och vi åkte förbi Överkalix på väg till Mojärv tror jag det hette....