onsdag 3 februari 2010

Nytt papper




Jag börjar dagen med att tänka: nu börjar en ny dag & det är som ett nytt vitt papper som jag sedan fyller med trevliga saker som gör mig glad, lycklig o harmonisk

Så idag åkte jag och hämtade mina beställda handgjorda papper. De är ljuvliga och jag vet att de är gjorda med hjärta o känsla. Dessa använder jag sedan till att bla. måla med akvarell, olja eller göra trevliga kort.
I dag har mitt staffli dragits fram o tillbaka i husets alla rum. Hittar inte det riktigt "rätta" ljuset i detta snöande, kalla Småland. Men "skam dem som ger sig"- har nu börjat på en färgstark akvarell o drömmer att jag är där det är lite varmare, ljusare o fåglarna kvittrar. Döm om min förvåning:jag känner även en doft av syren
(de är ett doftljus)
Ha en fortsatt bra dag.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Härlig sinnesstämning du är i idag. Kram och lycka till med din akvarell.

Ninja sa...

Härligt att vara igång med färg och penslar!