måndag 22 februari 2010

Ny vecka





Godmorgon, verkligheten har nu kommit ikapp mig. Vaknar och det är minus 20 grader.
Vitt, vitt och åter vitt ute. Jag bor i mörkaste Småland, dvs Huskvarna.Detta är mitt hem & min borg. Huset är från 1933 och är K-märkt. Stor trädgård i många etager. Växthus och lekstuga Många rabatter med perenner(försökt att det ska vara sådana växter som fanns i rabatterna på 30-talet) Stort kryddland m.m. Inte långt från Vättern, upp på en höjd så vi har stålande utsikt över Jönköping, Visingsö m.m.
Jag är sååååå nöjd och tacksam över mitt liv. Så idag skall jag "bara" njuta över att jag "finns" Ha en bra dag önskar jag er alla.
Lite sommarbilder: håll i er, fotograf: jag själv.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

God morgon till en härlig ny dag, här lyser solen men det är kallt. Vilket fint hus du bor i och utsikten verkar vara fantastisk. Du bör var nöjd. Vilken mysig idé att ha blommor i rabatterna som är från 30-talet. Du vet hur man ska leva, Monica. Själv sitter jag och tittar ut över likande hus som du bor i hos Conny. Han bor i en vindsvåning i en del av Västerås city. Conny själv har åkt till sin mamma och skottat, så jag roar mig med att läsa bloggar tills han är tillbaka. Ha en skön måndag precis där du befinner dig, i nuet. Heller hur, vännen.
Tack för dina fina ord, du vet det satt inte så långt inne. Jag är ju matematik och fysiklärare. :)Ser vår tillvara med lite andra ögon än kanske många andra gör. Yrkesskadad, jag vet inte. ....Matematik, fysik, kemi och biologi, det är det som gör att vi i huvudtaget existerar.

Ninja sa...

Underbart.....att du uppskattar allt det vackra du har omkring dig det är inte alla som bor vackert som gör det.