fredag 19 februari 2010

Jag försvann med tofflorna.....


Vänner, så lätt blir ni inte av med mig.....
Jag är fullt närvarande i nuet och uppmärksam på ett särskilt sätt...
med avsikt, i ögonblicket och utan att värdera det. ( Mindfullness)

För tillfället är det vår med hjälp av doftljuset Jasmin.
Målar på min olja med klara ljusa varma färger.

Ack ja, tittar jag ut genom fönster är det vitt, vitt o åter vitt som yr i luften.
Grått och minus 2 grader.
Men vad gör det...? i "min värld" är det vår för tillfället.
Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

vad härligt att du med hjälp av målning och ljus kan förflytta dig för en stund. Ha en underbar fredagkväll. Kram

Ninja sa...

Hej! jag ska göra ett litet försök att guida dig i länkvärlden även om jag långt ifrån är någon expert. Om du går in i menyn Layout så hittar du på högra sidan små rutor där det står Lägg till en gadget. Om du klickar på en sådan ruta så kommer det upp ett fönster. Scrolla tills du hittar ett alternativ där det står min blogglista. Klicka på den och ett nytt fönster öppnas. Du kan låta förinställningarna vara....under den beiga rutan finns en blå text "Lägg till en blogg i din lista" klicka på den....i den ruta som poppar upp kan du nu lägga in en webbadress till en blogg eller hemsida som du gillar. Om du inte vet adressen till bloggen så kan du klicka var som helst på din favoritblogg så kommer det upp ett fönster och längst ner står det egenskaper, klicka där. Om jag gör det på din blogg får jag upp adressen
monmid.blogspot.com skriv in den aktuella edressen i rutan. Klicka på Lägg till....
Voila! Nu har du en direktlänk till den sidan. Klicka sedan på spara längst ner i rutan. En blogglista kommer nu att visas på högra sidan av din blogg. Den visar också när bloggarna är uppdaterade. Att länkarna (adresserna) är synliga hjälper dina läsare att hitta dina favoriter.....på så sätt får man fler läsare :)